Moderators: Redaktör
Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Tippare
inlagd
Kanske inte rätt rubrik med "Tipsa om bra siter", men hittade ingen bättre. I mitt fall skulle det snarare bli, tipsa om dåliga siter. Har haft en utb. som dröjt i snart 3 mån hos betchance... De ger hela tiden svaret att pengar kommer, det har varit problem... Vad gör man egentligen när ett spelbolag inte betalar ut? Finns det något man kan göra?

Är det någon annan som har pengar hos betchance?

Inlägg: 118 | Registrerad: Tue 2007 07 10 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Punter
Bild av Obituary
inlagd Göm replik
Har haft det tidigare och inte haft några problem. Tagit ut runt 100 pund ett par gånger och det har varit lugnt. Sen helt plötsligt ville jag ta ut allt och då har det direkt blivit problem.

När jag skulle ta ut då stog det att "Du kan inte ta ut mer än du satt in med den här metoden." Riktigt sick. Mailade då och fick som svar att det visst skulle gå att ta ut och mycket riktigt gick det bra. Så långt. Detta var ca 2 veckor sen och har inte heller fått pengarna. Frågan är om de nånsin kommer... Frown

Inlägg: 282 | Registrerad: Tue 2006 10 31 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tippare
inlagd Göm replik
Men det finns ingenstans att vänta sig när man får eventuella problem?

Detta svar fick jag när jag undrade vart mina pengar tagit vägen.

We would like to inform you that we have started to process withdrawals last week, and will continue to process withdrawals by this week, so surely you will receive payments within days now but we cannot give you exact date.
We are sending according to date but it can be that others have been processed before, and this can be due to the method of payment used.
We are very sorry to keep you waiting.
If you have any questions, do not hesitate to contact me.

Känns som om de kan göra en utbetalning per dag...

Inlägg: 118 | Registrerad: Tue 2007 07 10 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tyckare
inlagd Göm replik
Sluta jag bonus och håll dig till de bolag du vet är pålitliga. Smile

Inlägg: 20 | Registrerad: Tue 2007 10 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tippare
inlagd Göm replik
Det var faktiskt ingen bonus som locka, de ligger ofta väldigt högt på favoriten.. och betchance skulle enligt bookmakersreview vara pålitliga....

Saftiga bonusar känns som ett minne blott... Men gud vilken härlig tid det var, som t ex ub bonus på 200 EUR för 400 VIP...

Undra vem som räknade på den?

Debattör
inlagd Göm replik
Jag har försökt i månader att ta ut 4000 EURO. Kontaktat Gaming Board på Malta (som inte ens svarat) och liknande. Det är mycket svårt att få betalt av Betchance. Jag har fått 1000 EURO, därefter sa dom till sin bank, dit jag klagat, att jag "fått betalt".

Det är bedrägeri och inget annat. Det är möjligt bara för att företag som Betbrain, Moneybookers, kreditkortsföretagen, Bank of Valetta på Malta med flera hjälper Betchance att skaffa offer och att ta betalt. Om dessa vägrade ställa upp så omöjliggjordes bedrägerierna.

Det enda är att inte ge upp. Fortsätta ligga på, posta varningar på forum, kontakta Betchance och berätta om varningen och att det blir fler. Har Du betalat in med kreditkort så begär charge back.

Inlägg: 55 | Registrerad: Sun 2004 05 30 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tippare
inlagd Göm replik
bookmakersreview försöker hålla koll på vilka bookies som är bra och dåliga... men har inte järnkoll, de gav betyget 3 (låg risk) till betchance. Efter att jag kontaktade bookmakersreview fick jag svaret,

everything I know is reported on website:http://www.bookmakersreview.com/Ratings_History/BetChance_payments_dry_up,_again/1489/

To make a long story short, they are waiting for new investors to putfunds into the company. If it doesn't happen they have no money to pay theplayers.

Så man kan nog med största sannolikhet betrakta sina pengar som borta.. Vem vill investera i ett bolag som förmodligen inte kommer få behålla nån av sina kunder?

Moderator
Bild av Trollet
inlagd Göm replik
Johodå, Betinternet köpte ju Oddsalive och vem f-n ville vara kvar som kund där? Cool

Inlägg: 1095 | Registrerad: Thu 2004 03 04 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Debattör
inlagd Göm replik
Arvid, Om du inte får pengarna utbetalda så är det LGA du ska kontakta. Men de kommer sannolikt inte hantera ärendet.

Bookmakersreviews policy när det gäller Malta är sedan 6-10 månader att undvika mindre bookmakers som kan vika sig eftersom en licens i landet är en Kalle Anka-licens.

Inlägg: 58 | Registrerad: Sun 2006 09 24 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by whisky:
Det är bedrägeri och inget annat. Det är möjligt bara för att företag som Betbrain, Moneybookers, kreditkortsföretagen, Bank of Valetta på Malta med flera hjälper Betchance att skaffa offer och att ta betalt. Om dessa vägrade ställa upp så omöjliggjordes bedrägerierna.

Kollade just med BetBrain och de plockade ned Betchance för några veckor sedan, dvs så fort de fått höra om utbetalningsproblemen. Men vill också säga att varken BetBrain, Tip-Ex, Moneybookers osv är någon garanti för att en bookie är just. De sköter naturligtvis sina viktigaste partners först. Så det bästa är att kolla runt bland andra spelare först, som vanligt.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Debattör
inlagd Göm replik
Idag kom det 1000 EURO till, detta är nog för att Betbrain har tryckt på. Jag har bett Betbrain om hjälp för jag använde deras affiliatelänk när jag registrerade mig hos Betchance.

Nu har jag fått hälften av mina pengar. Antar att det är pengar som någon ny stackare betalat in.

Kommer att fortsätta ligga på, för att vara så besvärlig som möjligt på så många sätt som möjligt. Mitt tips är att göra det samma och inte ge upp.

Inlägg: 55 | Registrerad: Sun 2004 05 30 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tippare
inlagd Göm replik
Där ser man, gratulerar! Då kanske inte allt hopp är borta, men jag antar att nästa svar från betchance blir

"we promise that all customers will recieve payment..."

Debattör
inlagd Göm replik
Nu kom mejl från Malta Gaming Board (LGA), jag tror att det är en bra ide om Du (Arvid) skriver till LGA för jag tror att bara dom som klagar kommer att få betalt. Mejlet:

The Authority has investigated the cash out problems encountered and have been assured by Betchance Limited players are now being paid.

Your complaint has been noted, recorded and is being monitored to ensure payment to you is made in full by Betchance Limited.

It is requested that you notify the Authority when you have received your payment in full so this complaint case may be finalised and closed.

Best Regards
Frances Blenheim

Ms Frances Blenheim
Complaints Officer
Lotteries & Gaming Authority
La Concorde
Abate Rigord Street
Ta' Xbiex XBX 1121
Malta

Tel: 00356 2131 6590
Fax: 00356 2131 6599
complaints@lga.org.mt
www.lga.org.mt

För ideer om ytterligare åtgärder: http://gertgambell.com/spelforetag.html

Debattör
inlagd Göm replik
Jag har nu fått det sista av mina pengar. Den jag hade kontakt med var Michelle med mejladress "Admin" .

Det har varit mycket arbete, det gäller att ligga på. LGA tog jättelång tid innan dom svarade, hade slutat tro att det skulle bli ett svar. Begär charge back på Ditt kreditkort, det irriterade dom för min del.

Informationsletare
inlagd Göm replik
Jag har gjort två uttag från betchance i början på oktober men väntar fortfaraden på pengarna. Ser att andra har haft problem också. Har försökt maila ett antal gånger och även ringt men får bara till svar att det kommer typ nästa vecka men det gör det inte. Är det bara att fortsätta maila och hoppas att pengarna kommer eller vart kan man vända sig?

Inlägg: 1 | Registrerad: Wed 2007 12 19 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Punter
Bild av Obituary
inlagd Göm replik
Jag fick resterande del av mina pengar i förra veckan! happydude

Inlägg: 282 | Registrerad: Tue 2006 10 31 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
 Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community  

Copyright © BettingAnalysis Ltd 2003 - 2008 For problems or questions regarding this forum, please contact webmaster@bettinganalysis.com.