SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
Strategier
Betting & Bookmaker frågor
Vart ska jag förvara min kassa?|
Go
![]() |
Ny
![]() |
Sök
![]() |
Uppdatera mig
![]() |
Verktyg
![]() |
Replik
![]() |
|
|
Informationsletare |
Tjena!
Vill först och främst tacka för ett mkt givande spelforum och speltidning i AoS.info! Har varit medlem här inne ett tag och följt alla möjliga diskussioner med stort intresse, och jag har lärt mig mycket av er härinne. Har ströspelat med mindre insatser i några år men känner mig nu redo att pröva mina vingar med en lite större spelkassa. Jag har dock inte helt klart för mig vart jag ska förvara min spelkassa, och hur jag smidigast sköter mina insättningar och, förhoppningsvis, utbetalningar och vänder mig till er för att höra hur ni gör. Ska jag fördela min startkassa över de bookies jag har tänkt använda och sedan ha kvar dom där eller bör jag ha min kassa samlad på te.x ett neteller/moneybookers-konto? Har förstått att det fungerar olika med kreditkorten och "internetplånböcker" hos de olika bolagen. Men generellt, vad är lättast? Jättetråkig fråga förstår jag, men några korta råd skulle kännas tryggt! Tack på förhand. Mvh Joggarn |
||
|
|
Punter |
Det lättaste är väl att sprida ut en stor del av kapitalet hos de bolag du tror att du kommer använda mest samt ha resten hos Neteller/Moneybookers.
********************************************* Vinnare gör inte annorlunda saker, de gör saker annorlunda. |
|||
|
|
Punter |
Att ha pengarna enbart liggande hos MB eller Neteller är ingen bra idé. Finns en (liten) risk att någon hackar in sig på kontot och försvinner med pengarna.
|
|||
|
Forum administrator![]() |
Att hacka sig in på Moneybookers och Neteller är svårare än att hacka sig in på onlinebanken eller att du blir rånad. De har den absolut senaste teknologin och samtliga som har fått sina konton länsade, ofta gråtande pokerspelare, har slarvat med säkerheten kring sina lösenord.
Gott råd; kolla vilka avgifter "dina bookmakers" har på olika in-/utbetalningsalternativ och fördela sedan pengarna på dessa tre ställen; ett bankkonto du enbart har för spel ett kort som enbart används för spel Moneybookers Tänk på att de flesta bolag följer lagen om penningtvätt och enbart accepterar pengar ut och in samma väg. Förutom eventuella överskott förstås. Att vissa (läs Unibet) låter dig deponera 100 000 via Moneybookers, men bara ta ut det i småposter per gång. Kan vara samma med kreditkort att det är enklare att sätta in än att ta ut. Förbered kredikort genom att scanna in fram- och baksida tillsammans med ditt pass alternativt körkort samt en kopia på en färsk räkning samt bankkontoutdrag. Maila in detta samtidigt som du öppnar konto och gör din första deposition. Då har du inga problem med uttag sedan som kan försenas om inte din identitet är vidimerad. Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
|
Moderator |
det ant
Helt fel. Det finns ingen internetbank där det räcker med ett självvalt lösenord för att kunna föra ut pengar. Antingen certifikat eller en personlig koddosa är vad som gäller, så nog f-n är säkerheten lägre på t.ex. Neteller. |
|||
|
Forum administrator![]() |
Naturligtvis är det ett självvalt lösenord, men att hacka sig in var det frågan om. Det är inte enklare att hacka sig in pga detta utan det beror snarare på att användarna har lösenord som vad deras hund heter exempelvis. En ökad säkerhet kan du få om du begär att endast ditt IP skall kunna accessa. Detta med dosa är något som iaf Moneybookers tittar på då de har fått förfrågan om just detta.
Bästa säkerheten (obs ironi) är väl Nordeas skraplott? Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
|
Moderator |
Jo, fast skillnaden är att om du får tag i någons banklösenord så kan du bara roa dig med att beundra hans saldon samt flytta pengar mellan hans bankkonton. Får du tag på lösenordet/-orden till Neteller så kan du tömma hela kontot. Nordealotterna är naturligtvis sjukt usla, de är ju på väg att fasas ut nu också. |
|||
|
|
Rekare |
Personligen föredrar jag att ha min kassa på mitt bankkonto och sätta in pengar med kreditkort och ta ut pengar när det börjar bli tomt på mitt bankkonto. Har svårt att bli övertygad om den stora fördelen med Neteller och Moneybookers då det är stora uttagsavgifter på dessa. Kreditkort är det gratis uttag på merparten av spelbolagen, speciellt traditionella Europeiska vilka är de som du tänkt dig. Insättningsavgifterna på UB osv är förvisso höga men ser det som mindre problem än uttagsavgifter från Neteller/Moneybookers. |
|||
|
|
Informationsletare |
Ok. Ja det känns väl ganska vettigt att inte ha hela degen hos vadförmedlarna. Man vet ju aldrig vad som händer, uppstod det inte en del problem för de som spelade hos Parbet när de lade ner sportsbettingen? Och som ny kund hos flera olika bolag så antar jag att det tar ett tag innan man "vänjer" sig med deras service och flexibilitet med in och utbetalningar. Aja, det är lite klarare nu iaf Så tack för era tips! |
|||
|
| Föregående Sträng | Nästa Sträng | powered by eve community |
| Please Wait. Your request is being processed... |
|