Hur fungerar egentligen "matchen" hos Svenska Spel?
Är det som stryktipset fast man tippar på resultat? Alltså att alla satsar pengar på det resultat man tror ska gå in och när det är färdigt delar alla som hade rätt på pengarna minus SS lilla avgift?
Man kan ju gå in på hemsidan och spela på matchen och då man gör det kan man få fram aktuellt odds. Är det detta odds som gäller eller ska SS ha en del av vinsten?
Har alltid trott att det var fasta odds på "matchen" men det kanske det inte är?
Fasta på nätet och löpande i butik. Om jag inte helt missminner mig, men det brukar jag inte göra.
"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen
Finns både och. På resultatspel på mixen är det fasta odds medan det som heter Matchen är ett poolspel där SS tar 30% av insatserna och slutoddset blir klart först vid spelstopp. Finns ofta fina odds på Matchen, men tyvärr är omsättningen för låg i 90% av matcherna.
Ja på svenskaspel.se är det så. 9 ggr på bongen ger just 9 ggr. Finns väl inga bolag som drar av på angivet odds!
Spelar du däremot matchen i butik fungerar det precis som på travet. Du kan få vilket odds som helst.
Sen om matchen med löpande odds finns på nätet vet jag inte ens. Men knappar du in ett resultat utan att få fram något odds så är det nog som i butik.
"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen
Finns löpande som man kan se på nätet. Man kan klicka på ett resultat och få fram ett "aktuellt odds". Men om SS ska dra 30% av det sen vet jag inte, annars är det högt för att vara SS.
Det är säkert låg omsättning också, och en maxinsats på 1000 kr.
I så fall är 30 % avdraget och lirar du 1000 spänn så försvinner ungefär 30 % till av oddset. ...på grund av den ofta skrala omsättningen. Samma sak om du lirar en lax i russloppet på Skrubbs, enkel matematik och logiskt tänkande..
Bara att ge faan i löpande odds på matchen. Svårare än så är det inte.