Moderators: Redaktör
Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Debattör
inlagd
Hur räknar man egentligen ut hur mycket man tjänar i längden på en match? Har suttit och försökt klura ut det men är inte säker på att jag tänkt rätt.

Om man värderar matchen till 2,48 själv men oddset ligger på 1,95. Finns det nån formel för att räkna ut hur mycket man går plus om man bokar den?

Inlägg: 61 | Registrerad: Mon 2007 09 24 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Analytiker
Bild av zarat
inlagd Göm replik
Sannolikhet*odds
Ditt expempel är bokningsbart. Här får du ett annat ex som kan göra det enklare att förstå. Ex 50% är din värdering och oddset är 2,10 då blir uträkningen 50*2,1=105

Inlägg: 581 | Registrerad: Mon 2006 12 11 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Analytiker
Bild av zarat
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Marken:
Om man värderar matchen till 2,48 själv men oddset ligger på 1,95. Finns det nån formel för att räkna ut hur mycket man går plus om man bokar den?

Jag missade det sista. Jag kan väl svara hur jag brukar göra. 100/2,48 svaret -100 och du har sannolikheten på baksidan. Det oddset multipliseras med effektivoddset på lay. Alltså 59,67*2,05=122
Vete *** om det finns enklare sätt, me såhär brukar jag göra.
Eller (100/2,48)*1,95 - 200 Big Grin

Inlägg: 581 | Registrerad: Mon 2006 12 11 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Rekare
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Marken:
Hur räknar man egentligen ut hur mycket man tjänar i längden på en match? Har suttit och försökt klura ut det men är inte säker på att jag tänkt rätt.

Absolut enklast är 2,46/1,95 (din värdering/oddset) så får du tillbakabetalningen.

Inlägg: 198 | Registrerad: Fri 2004 07 23 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Först lyckas man "värdera" till 2.48 och sen vet man inte hur det gick till. Wink

Men skämt åsido. Du kan aldrig räkna ut på förhand hur mycket du ska tjäna..

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Debattör
inlagd Göm replik
Japp det tippset skulle du allt vilja lägga vantarna på va Wagner? Smile

2,48/1,95= 1,27

27% avkastning, nu fattar jag fast det tog ett tag thumbs

Inlägg: 61 | Registrerad: Mon 2007 09 24 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Analytiker
Bild av zarat
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Fredde:
Absolut enklast är 2,48/1,95 (din värdering/oddset) så får du tillbakabetalningen.
Ditt räknesätt ger 27%, varför hamnar jag på 22%? Confused

Analytiker
Bild av zarat
inlagd Göm replik
Räknar jag fel när jag anväder sannolikhet*odds för att ta fram återbetalningen?

Punter
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by zarat:
Räknar jag fel när jag anväder sannolikhet*odds för att ta fram återbetalningen?

Nu är jag trött men det är väl så att vi i ditt räkneexempel (lay) får 2,05 på det som vi har 59,67% på = 122%.
Medans vi i det andra får 2,48 på något vi anser borde stå i 1,95 (51,2%) = 127%.

Ditt: 59,67*2,05=122
Det andra: 51,2*2,48=127

Inlägg: 201 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Analytiker
Bild av zarat
inlagd Göm replik
Vaa? Smile

Punter
inlagd Göm replik
Nu är jag inte ett dugg trött och min förklaring var klockren. Grannens 5-årige grabb förstod, och rabblade nåt om att jag var en pedagogikens mästare hot to day Wink Wink

Inlägg: 201 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Analytiker
Bild av zarat
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Ina Scot:
Nu är jag inte ett dugg trött och min förklaring var klockren. Grannens 5-årige grabb förstod, och rabblade nåt om att jag var en pedagogikens mästare hot to day Wink Wink

Pedagogisk kanske du är, men synd bara att du är lika dålig som 5-åringen på att läsa Wink
quote:
Originally posted by Ina Scot: Medans vi i det andra får 2,48 på något vi anser borde stå i 1,95 (51,2%) = 127%

Vi får inte 2,48. Vi får 1,95 för ngt vi värderat till 2,48...

2,48 dvs sannolikhet för vinst 40,32%. Sannolikhet för x2 blir då 59,68% och oddset för x2 2,05. Förväntat återbetalning ca 122% hat_off

Punter
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by zarat:
quote:

Pedagogisk kanske du är, men synd bara att du är lika dålig som 5-åringen på att läsa Wink
quote:
Originally posted by Ina Scot: Medans vi i det andra får 2,48 på något vi anser borde stå i 1,95 (51,2%) = 127%

Vi får inte 2,48. Vi får 1,95 för ngt vi värderat till 2,48...

2,48 dvs sannolikhet för vinst 40,32%. Sannolikhet för x2 blir då 59,68% och oddset för x2 2,05. Förväntat återbetalning ca 122% hat_off

Men jag skrev ju vad du räknat på Confused
Och "i det andra" vad Fredde räknat på. Dvs båda räknar rätt men på olika saker hat_off

Analytiker
Bild av zarat
inlagd Göm replik
quote:
Men jag skrev ju vad du räknat på Confused
Och "i det andra" vad Fredde räknat på. Dvs båda räknar rätt men på olika saker hat_off

Både jag och Fredde räknade på samma sak, men vi kom fram till olika svar på topic Wink

Punter
inlagd Göm replik
Trolleri?

Analytiker
Bild av zarat
inlagd Göm replik
quote:
Trolleri?

Inte alls, bara du som läser dåligt! Natti natti hat_off

Informationsletare
inlagd Göm replik
Injuries har uteslutande postat affiliatelänkar och skräp och får säga hejdå nu. Varningar han fått förr.

This message has been edited. Last edited by: Trollet,

Inlägg: 9 | Registrerad: Tue 2007 12 25 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
 Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community  

Copyright © BettingAnalysis Ltd 2003 - 2008 For problems or questions regarding this forum, please contact webmaster@bettinganalysis.com.