Moderators: Redaktör
Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd
I gårdagens Aftonbladet påstår sig Betway ha tagit tunga spel på The Ark. Men efter att ha läst forumtrådar kring Betway under en längre tid så ställer jag mig mycket tveksam till denna information. Finns det någon som ens har fått spela fyrsiffrigt på någon sport eller liga hos Betway?

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Surkart
inlagd Göm replik
Puke är bra på att snacka..... Big Grin

Does Wayne Brady have to choke a bitch?

Inlägg: 1199 | Registrerad: Tue 2004 01 13 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Investerare
Bild av Nordahl
inlagd Göm replik
Jag fick spela där en hel vecka innan jag var strypt till tjugolapparna Mexican wave

Några fyrsiffriga belopp har dock aldrig investerats noway

Zlatan is more than just a human; he's a gift to all of you…

Inlägg: 1866 | Registrerad: Sun 2005 11 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Punter
inlagd Göm replik
quote:
Finns det någon som ens har fått spela fyrsiffrigt på någon sport eller liga hos Betway?

Bara första gången när jag öppnade konto under VM och det var allt killingme

Får tankar själv att öppna bookie när jag ser alla de pajas bolag hur driver de verksamhet och går i plus

Inlägg: 421 | Registrerad: Mon 2003 09 22 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Investerare
Bild av Glenn.S
inlagd Göm replik
De är väl kända som "NoWay" Big Grin

Inlägg: 1581 | Registrerad: Sat 2005 02 12 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
TLW
Kommentator
inlagd Göm replik
Mig slängde de ut helt och hållet med motiveringen: Du har en maltesisk hemadress. Btw så har de sin licens i Gibraltar.

Inlägg: 29 | Registrerad: Mon 2004 05 17 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Gibraltar har alltid varit omstritt, men det finns en dom i Danmark som klart visar att spel hos bolag med licens i Gibraltar inte kan anses vara inom EU. Gibraltar har skatteavtal transparent med UK, men inte med EU på samma vis. De tillhör EES men blev utanför mervärdesskattområdet (moms). De som kan svara bäst på frågan är naturligtvis Skatteverket.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Fyllkaja
Bild av bananbilen
inlagd Göm replik
Skulle det gå att dokumentera detta?

Om t ex ett tv-program skulle göra en granskning, har ni något recept för att bli limiterad?

Men nu är dom ju så flitiga annonsörer på tv, så de lär ju bara vara möjligt att göra något sånt här på SVT...

Inlägg: 666 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Investerare
Bild av Nordahl
inlagd Göm replik
Hursomhelst ännnu en kanonstory i Bladet och vinnaren av melodifestivalen är avslöjad. Förstår inte ens varför bolagen lägger ner pengar på marknadsföring när man kan lura naiva journalister i kvällspressen att skriva vad som helst och således få en helsida utan att spendera ner en krona.

hat_off hammer

Inlägg: 1866 | Registrerad: Sun 2005 11 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by bananbilen:
Skulle det gå att dokumentera detta?

Om t ex ett tv-program skulle göra en granskning, har ni något recept för att bli limiterad?

Men nu är dom ju så flitiga annonsörer på tv, så de lär ju bara vara möjligt att göra något sånt här på SVT...

Limiteringen är inte mycket att säga något om då det inte finns något som säger att spelbolaget måste sälja erbjudna odds. Det står dem fritt att själva välja kund då spelbolag till skillnad mot restauranger och andra som kan falla under allmän plats och måste se upp med olika typer av diskriminering.

Det är bara att inse fakta att nöjesspelaren är den kund de flesta vill ha. Inga större bekymmer då de spelar på det som erbjuds och mer tippar än granskar oddsens eventuella värde. Visst är det trist att se slogans som "marknadens bästa odds", "Sveriges bästa sport och spelsite", samt alla dessa artiklar i media där "Du kan bli rik på att spela NN".

Det finns idag två marknader avsedda för den lilla grupp som tror sig kunna bättre än alla andra och det är Betfair samt den asiatiska marknaden. Trenden är ju klar att fler bolag ansluter sig till nöjesspelsspåret än att de går mot volymkunderna (volym betyder här pengar och inte antal) som letar värden.

Jag tycker ändå att många på detta forum lyckas pricka de värdeutstick som finns och påfallande ofta får spela dem. Jämför gärna med Oddsnet där det rekas bra spel, men på bolag som ingen här får spela hos. Skulle jag hitta ett kanonspel på Betway eller Bet365 så skulle jag inte skriva om det då varken jag själv eller flera av er får spela sin normal flat där. Och då talar jag inte om några månadslönsbelopp utan mellan 500 kr och 1000 kr som vägledning. Personligen har jag principen att inte reak spel som inte kan göras med 1000 kr. För Rookies & Bookies har jag och Cc 100 kr som riktvärde och då går det att spela hos de flesta bolag.

Punter
inlagd Göm replik
quote:
Det är bara att inse fakta att nöjesspelaren är den kund de flesta vill ha.

-Sen finns det ju bolag som Pointbet som tar större insatser men då krånglar det ordentligt med utbetalningarna instället Roll Eyes

Länge leve Betfair! Smile

Vinnare gör inte annorlunda saker, de gör saker annorlunda.

Inlägg: 227 | Registrerad: Sun 2004 02 08 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Analytiker
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by the_mirage:
quote:
Det är bara att inse fakta att nöjesspelaren är den kund de flesta vill ha.

-Sen finns det ju bolag som Pointbet som tar större insatser men då krånglar det ordentligt med utbetalningarna instället Roll Eyes

Länge leve Betfair! Smile

Ja ,krånglar är väl det minsta man kan säga Roll Eyes

Inlägg: 546 | Registrerad: Sun 2003 07 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Surkart
inlagd Göm replik
Betway/Puke fortsätter att h.ora sig i aftonbladet.....

http://www.aftonbladet.se/vss/spel/story/0,2789,1022165,00.html

är väl tredje eller fjärde artikeln på kort tid, undrar hur mkt journalisten får i fickan? Smile

Does Wayne Brady have to choke a bitch?

Inlägg: 1199 | Registrerad: Tue 2004 01 13 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Investerare
Bild av Nordahl
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Sani:
Betway/Puke fortsätter att h.ora sig i aftonbladet.....

http://www.aftonbladet.se/vss/spel/story/0,2789,1022165,00.html

är väl tredje eller fjärde artikeln på kort tid, undrar hur mkt journalisten får i fickan? Smile

Journalister är ärliga människor, eller vad säger herr Lundh?

devildancing devildancing devildancing

Investerare
Bild av Nordahl
inlagd Göm replik
Ska inte sticka under stolen med att jag är bitter på det mesta som har med spelbolag att göra, men enbart Betway lyckas med sina frekvent återkommande pressmeddelanden i kvällspressen framkalla spykänslor puke när jag läser tidningen. Till saken hör att det blivit värre och värre för var artikel som skrivits, men undra om vi inte slog i absoluta botten i veckan:

Säkert standard att betala ut vid felsatta odds noway

Kan helt omöjligt ha funnits en människa som fått spela mer än 100sek på schlagern! killingme

Rekare
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Nordahl:
Ska inte sticka under stolen med att jag är bitter på det mesta som har med spelbolag att göra, men enbart Betway lyckas med sina frekvent återkommande pressmeddelanden i kvällspressen framkalla spykänslor puke när jag läser tidningen. Till saken hör att det blivit värre och värre för var artikel som skrivits, men undra om vi inte slog i absoluta botten i veckan:

Säkert standard att betala ut vid felsatta odds noway

Kan helt omöjligt ha funnits en människa som fått spela mer än 100sek på schlagern! killingme

Ja det är underbart patetiskt.

Antar att de faktiskt gjorde grodan att sätta ut höjden 1,42. Då måste de funderat länge om de skulle offra x tusen kronor som ren marknadsföringsgrej eller bara voida spelet. Undrans i så fall var gränsen går för att voida? Utesluter inte ens att man fabrikerat hela historian helt och hållet.

Och va oväntat att Charlotte Perelli sjunker även om ingen hört låten. Med tanke på hur ointressanta låtar som gått till final hittills så kan det inte behövas mycket till låt för att man inte ska ångra sig om man sitter ens med 5.75 i odds. Tycker själv det oddset ser lockande ut. Och de tog väl 200:- innan de sänkte oddset till halva oddset.

Men så länge svenska folket inte begriper att spelbolagens odds inte är i närheten av det "sanna" oddset som baseras på vad marknaden tror så kan man köpa billiga poänger.

Man minns ju hur alla tävlade i att ligga lågt på Ark för att få fri publicitet när kvällspressen inbillade sig att Ark hörde till favoriterna Smile

Inlägg: 198 | Registrerad: Fri 2004 07 23 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Debattör
inlagd Göm replik
Känns det inte som att Betway (fortsätter) att skita i det blå skåpet. För jag tror inte man i fortsättningen tänker stå för alla felsatta odds man gör. Verkar inte vara en bra policy till kunderna: När vi sätter felsatta odds men tjänar PR på det då låter vi det stå, i övriga fall kan ni glömma era pengar. Men spelbolagen lever ju fortfarande i sin gränsvärld och då slipper man alltid ifrån hotet att stå framför Sverker i Plus...

Mvh
Erik

Inlägg: 97 | Registrerad: Sat 2004 01 17 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Rekare
inlagd Göm replik
Jag har stängt av mitt Unibetkonto, jag spelade på UB i ungefär 4 månader men jag märkte att något kändes lurigt med spelbolaget och därför valde jag att inte spela där mer. Har inte varit med om konstigheter men UB känns ändå irriterande för mig. Deras avgift på kortinsättningar är bara ett exempel. Andra spelbolag som Betsson Expekt Bet24 Interwetten Betsafe har jag slutat spela på. Slutade när jag låg plus på Betsson Interwetten och Betsafe. Har aldrig spelat på Bwin men dom har insättningsavgift vet jag och stämplat som pajasbolag.

Nu mer spelar jag endast på spelbolag utan insättningsavgifter.

Eurobet/Coral suger rätt hårt dom med eftersom dom kräver av sina spelare att omsätta bonusar som man redan har förlorat. Men dom har allafall inga avgifter och 50kr på minsta kortinsättning. Betway limiterar och är oseriösa och deras utbud på matcher är dåligt i jämförelse med vad bet365 alltid har i valmöjlighet på olika matcher, bet365 är dåliga på bandy men där vet alla att SS rockar.

Bet365 har jag hört ska limitera spelare men jag har spelat för över 200.000 på ett år och har inte blivit limiterad.

Inlägg: 171 | Registrerad: Sun 2007 06 10 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
quote:
Bet365 har jag hört ska limitera spelare men jag har spelat för över 200.000 på ett år och har inte blivit limiterad.

Big Grin Big Grin

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Moderator
Bild av Trollet
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by marcus_mg:
bet365 är dåliga på bandy men där vet alla att SS rockar.

Det är du nog relativt ensam om att tycka. Finns väl inget bolag som varit så snett på bandyn i år...
Spela för 200.000 får du nog. Hur mycket har du tagit ut?

Inlägg: 1095 | Registrerad: Thu 2004 03 04 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Moderator
Bild av Trollet
inlagd Göm replik
quote:
Eurobet/Coral suger rätt hårt dom med eftersom dom kräver av sina spelare att omsätta bonusar som man redan har förlorat. Men dom har allafall inga avgifter och 50kr på minsta kortinsättning.

Jag fattar inte. Är det ett problem att tvingas sätta in minst 50 kr? Samtidigt lirar du för 200k på ett år. Hohoho.

Inlägg: 1095 | Registrerad: Thu 2004 03 04 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Investerare
Bild av Glenn.S
inlagd Göm replik
Nu förstår jag varför jag inte är limiterad än Big Grin.

Inlägg: 1581 | Registrerad: Sat 2005 02 12 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
tg
Kommentator
inlagd Göm replik
quote:
Jag har stängt av mitt Unibetkonto, jag spelade på UB i ungefär 4 månader men jag märkte att något kändes lurigt med spelbolaget och därför valde jag att inte spela där mer. Har inte varit med om konstigheter men UB känns ändå irriterande för mig. Deras avgift på kortinsättningar är bara ett exempel. Andra spelbolag som Betsson Expekt Bet24 Interwetten Betsafe har jag slutat spela på. Slutade när jag låg plus på Betsson Interwetten och Betsafe. Har aldrig spelat på Bwin men dom har insättningsavgift vet jag och stämplat som pajasbolag.

Nu mer spelar jag endast på spelbolag utan insättningsavgifter.

Eurobet/Coral suger rätt hårt dom med eftersom dom kräver av sina spelare att omsätta bonusar som man redan har förlorat. Men dom har allafall inga avgifter och 50kr på minsta kortinsättning. Betway limiterar och är oseriösa och deras utbud på matcher är dåligt i jämförelse med vad bet365 alltid har i valmöjlighet på olika matcher, bet365 är dåliga på bandy men där vet alla att SS rockar.

Bwin ar mycket riktigt ett pajasbolag, i ovrigt sa