Moderators: Redaktör
Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Informationsletare
inlagd
Jag tänkte testa på detta med oddsbörs men får ingen bra kläm på hur det hela funkar...

Om vi säger att lag a möter lag b och jag tror att lag a vinner, vad ska jag då satsa på?? Back eller lay??

Sedan ska man väl kunna lägga en slant på att lag a inte vinner och då ska man visst också spela på dom :s ...

Jag får inte den ekvationen att gå ihop...

Tänkte testa www.wbx.com så ifall någon skulle kunna förklara för mig hur jag ska göra hade jag varit väldigt glad...

Gärna sätta ut odds i exemplet så att det blir lättare att förstå...

Inlägg: 6 | Registrerad: Fri 2007 12 21 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Du kan ta del av Spelskolan på AlltomSpel och speciellt detta avsnitt.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Informationsletare
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Redaktör:
Du kan ta del av Spelskolan på AlltomSpel och speciellt detta avsnitt.

Underbart!

Ska försöka läsa mig till lite mer vett och ifall det är något oklart så hoppas jag att det går bra att jag återvänder Smile

Inlägg: 6 | Registrerad: Fri 2007 12 21 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Informationsletare
inlagd Göm replik
Låt se här ifall jag förstått det hela... jag är helt novis när det gäller detta så ha tålamod e ni sjysta...

Om vi tar för enkelhetens skull basketmatchen i nba ikväll mellan Detroit Pistons och Boston Celtics...

På WBX får man oddset 3.45 ifall man spelar back på Celtic och det är i princip samma som att lägga ett vanligt spel hos en vanlig bookie??

Ifall man spelar Lay så får man 3.55 och det innebär att man inte tror att Celtics kommer vinna??

Om vi säger att jag satsar 100kr... vid back så riskerar jag bara 100kr medan jag vid lay riskerar 355??

Har jag förstått detta rätt??

Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Nej, för du kan fortfarande bestämma dig för att riska 100 kronor och i det ena fallet, back så kan du vinna 3,55*100 - 100 = 255 och i det andra fallet, lay så kan du vinna 100/3,55-1 = 39,21.

Det är risken som är intressant och i det första fallet spelar du 100 kr och i det andra fallet tar du emot spel och riskerar 100 kr.

Slutligen så förstår jag inte varför du spelar på WBX då likviditeten är i det närmaste obefintlig?

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Informationsletare
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Redaktör:
Nej, för du kan fortfarande bestämma dig för att riska 100 kronor och i det ena fallet, back så kan du vinna 3,55*100 - 100 = 255 och i det andra fallet, lay så kan du vinna 100/3,55-1 = 39,21.

Det är risken som är intressant och i det första fallet spelar du 100 kr och i det andra fallet tar du emot spel och riskerar 100 kr.

Slutligen så förstår jag inte varför du spelar på WBX då likviditeten är i det närmaste obefintlig?

Jag får försöka sova på saken och då kanske det hela klarnar lite mer...

Men tänkte bara fråga vilka jag ska använda mig av?? Betfair eller??

Punter
inlagd Göm replik
Ja

Inlägg: 214 | Registrerad: Wed 2006 06 14 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
 Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community  

Copyright © BettingAnalysis Ltd 2003 - 2008 For problems or questions regarding this forum, please contact webmaster@bettinganalysis.com.