SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
Strategier
Spelstrategier
Vilka bolag väljer du?|
Go
![]() |
Ny
![]() |
Sök
![]() |
Uppdatera mig
![]() |
Verktyg
![]() |
Replik
![]() |
|
Forum administrator![]() |
Du har lyckats skrapa ihop en spelkassa på 25 000 och nu skall du äntligen göra som du hela tiden har snackat om. Enbart spela värdespel och delta i forumdiskussioner för att få ännu bättre horisont och inte spela med hjärtat. Men du vet att det inte är tillräckligt stor kassa för att sprida den på alltför många bolag.
|
||
|
Ett försök till analys över resultatet så här långt. Unibet och Expekts reklam måste ha haft ett stort genomslag för ingen kan väl påstå att de har blivit sämre på att sätta odds och därmed lättare att vinna hos dem? Ladbrokes är i mitt tycke klart sämre och även om de endast ger 89% i teoretisk återbetalning så finns det mycket att hämta där.
På oddsbörssidan så är det väl ingen överraskning att Betfair så totalt dominerar. Enda börsen där du kan räkna med att alltid (?) få dina spel matchade och med rejäla volymer. Emot är deras oförskämt höga avgifter och ett poängssystem som bygger på att du hela tiden måste öka ditt spelande. Svenska Spel går kräftgång som sportbok och har så gjort under en längre tid. Låg återbetalning, limits och ett mediokert utbud. Om det vore Sverker och Plus så hade de åkt i den röda soptunnan. Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
Hedge Master![]() |
Låg återbetalning löses genom att gallra hårt. 1.65 på Kiev -2.5 igår kändes hyggligt när Asien var nere på 1.40 och då är ju spelavdraget av ringa betydelse. Limiten är 1000/dag och objekt på mixen. Många bolag som inte tar den summan oavsett objekt och när en enstöring som jag har lyckats ragga fram spelkort så det täcker en terminal (15 st) så lär alla klara av det. 21 st (30%) som spelar hos monopolet. Trodde min röst skulle vara den enda. "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
Självklart finns det lösningar för allt, men är det meningen att jag som spelare skall behöva kringgå reglerna och gränsa till bedrägeri för att kunna göra mina spel? Däremot är återbetalningen något vi skall bortse från och ditt exempel illusterar detta på ett bra vis. Även Ladbrokes bjuder på sånt här och då kvittar 89% för mig. Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
|
Surkart |
Tycker UB är värdelösa på att sätta odds, Expekt inte mycket bättre på mindre sporter. Trots urusel limit på UB blev det en del vinst innan jag tömde och stängde kontot på det skitbolaget. Ladbrokes är och förblir en guldgruva _________________________________ Does Wayne Brady have to choke a bitch? |
|||
|
Hedge Master![]() |
Jo Lads saknar man, men alla konton är ju brända.
"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
Hedge Master![]() |
Ett extra kort på frugan/eller liknande och till och med barnen lär knappast strida mot reglerna. Inte ens att involvera morbror Kurt i verksamheten lär klassas som bedrägligt beteende. För övrigt är gränsen satt för vårt eget bästa. Att man sen kan köpa triss för 1 miljon om dagen hör inte hit. "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
|
Punter |
Unibet eller Centrebet, svårt att välja mellan dom två faktiskt.
Självklart Betfair Skulle spela på SS såklart om dom hade bäst odds, vilket faktiskt händer ibland, tycker SS var riktigt generösa på bandyn förra säsongen några gånger, både på 1X2 och samt över/under och hcp. Man kan alltid titta på SS odds i alla fall på bandyn, men på fotboll måste det vara sällsynt att dom har högst odds även om jag vet att det händer nån enstaka gång. Sen kanske man inte behöver ha en hel drös med tipskort om man har 25 000 att spela för, då det verkar dumt att gå in med 10K på en match, skulle bli ett rätt stort spel det Sen att Wagner säkert har en större kassa än 25K fattar till och med lilla jag |
|||
|
Oddsmäklare![]() |
ja, jag är på väg till hörnan Inget Premier League-lag i något land är så pass överlägsna att det finns värde i odds på 1,39 eller lägre! |
|||
|
|
Punter |
Vad är det för poängsystem du pratar om? |
|||
|
Hedge Master![]() |
"b) Betfairpoängsystem Betfair tar ut en kommission på dina nettovinster på en marknad. Har du en nettoförlust på en viss marknad betalar du ingen kommission där. kommissionen beräknas genom att multiplicera din nettovinst med marknadstaxa, som visas i under fliken Regler. Härifrån drar vi av din rabatt. Ju mer du spelar hos oss desto större rabatt får du. Var vänlig notera att din rabatt inte kommer att kunna överstiga 30% så länge du inte har fyllt i Betfair's Know your Customer's säkerhets formulär. Rabattens storlek - rabattsatsen - beror på hur många Betfair poäng som du har samlat på dig. Man tjänar Betfair poäng genom att spela – ju mer du spelar, ju fler poäng får du, och därmed större rabatt på kommissionen Du får Betfair poäng varje gång du spelar på en marknad. Du får en (1) poäng för varje 10 pence i kommission (om du har nettovinster) eller uträknad kommission (om du har nettoförluster). Du får alltså Betfair poäng vare sig du vinner eller förlorar. Exempel: Du har nettovinster på en marknad om £400. Marknadstaxa är 5%. Din rabattsats är 40%. Du betalar en kommission på £12 (£400 x 5% x (1-40%)). Och du tjänar 120 Betfair poäng. Vid uträkningen av dina Betfair poäng används verklig eller uträknad kommission baserad på när marknaden avgörs, omräknad till Brittiska Pund. Du kan endast tjäna hela nummer av poäng på en marknad. Din rabattsats beräknas från ditt saldo av Betfair poäng en gång i veckan. Detta sker vid söndag midnatt (GMT) enligt följande tabell: Betfair poäng kommissionssats Från Till 0 999 0% 1,000 3,999 5% 4,000 6,999 10% 7,000 9,999 15% 10,000 13,999 20% 14,000 18,999 25% 19,000 24,999 30% 25,000 32,999 35% 33,000 43,999 40% 44,000 59,999 45% 60,000 76,999 50% 77,000 99,999 55% 100,000 - 60% När din rabattsats är uträknad kommer saldot för Betfair poäng att minskas med 15 %. Detta kallas nedräkning. Om du fortsätter att spela lika mycket varje vecka kommer din rabattsats att förbli densamma. Närhelst dina Betfair poäng implicerar en högre rabattsats, kan du tillgodoräkna dig den högre satsen omgående. Rabattsatser tillämpas vid avslut på en marknad snarare än vid spelinsatsen. Dessa kan vara olika på långa marknader. Saldo för Betfair poäng under 'Mitt kont'o ger en fullständig översikt över dina Betfair poäng och visar hur saldot påverkats av din spelaktivitet, nedräkning och eventuella kampanjerbjudanden. Saldot visar även din nuvarande rabattsats. Du kan motverka nedräkningen av dina Betfair poäng genom att använda en frivecka. Du kan fortsätta att spela under en frivecka men du får inga Betfair poäng för de marknader som avslutas under denna period. Du kan använda din frivecka för att förhindra nedräkning av dina Betfair poäng. Du får en frivecka när du öppnar ditt Betfair konto och därefter en frivecka var tredje månad. Du kan utnyttja en frivecka närsomhelst men du kan inte spara mer än fyra oanvända friveckor. Avdelningen Friveckor under 'Mitt konto' innehåller en kalender för de närmaste 26 veckorna där du kan boka in eller stryka friveckor för dessa veckor." "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
|
Punter |
Tack Wagner.
|
|||
|
| Föregående Sträng | Nästa Sträng | powered by eve community |
| Please Wait. Your request is being processed... |
|