Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Debattör
inlagd
Förvisso tycker jag jäkligt mycket om fotboll, men som spelobjekt så är det ju hopplöst.
Finns ingen sport som är sämre som spelobjekt, och jag är helt övertygad om att just fotbollen är alla spelbolagens stora kassako...

Titta bara på Allsvenskan, alla kan slå alla.
Likadant i Superettan, bortsett från Norrköping så är det samma visa där.
Bästa exemplet är nog trots allt när Grekland vann EM, bortsett från några överoptimistiska greker så fanns det inte en människa på denna planet som trodde att grekerna skulle vinna innan turneringen startade...

Om vi analyserar själva sporten så ser man med en gång att det är den mest hopplösa sporten att analysera och förutspå på förhand.
Ett lag kan pressa hela matchen utan att få in bollen i mål, samtidigt så kan det andra laget få till ett långskott och vinna matchen på det.
När ett lag väl tagit ledningen så brukar ofta laget backa hem och låta det sämre laget ta över spelet och på så sätt öka det sämre lagets chans att gör mål.
Ta basket t. ex, där är målsättningen hela tiden att göra nya poäng och inte att lägga sig på försvar och tjonga iväg bollen... Big Grin

Vidare så finns det en massa andra faktorer i fotboll som är helt omöjliga att analysera i förväg och som kan vara helt avgörande för resultatet.
Titta bara på Kim Källströms utvisning igår... killingme
Vidare har vi domare som blåser för offside när det inte är offside, dömer bort mål som har passerat mållinjen eller tvärtom.
Domare som blåser för straff efter eget behag osv osv...

Nej, jag älskar fotbollen som sport men som spelobjekt är det hopplöst.
Såvida inte man agerar bookmaker förstås, därför så funderar jag faktiskt att skaffa konto på någon av oddsbörserna och sälja underodds i fotboll till alla de som tycker att 1.80 är ett bra odds för en match som kan sluta hur som helst... killingme

Inlägg: 96 | Registrerad: Wed 2007 08 08 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
quote:
och jag är helt övertygad om att just fotbollen är alla spelbolagens stora kassako...

Jupp så är det. Smile ...om vi bara räknar med idrotten.

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Debattör
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by antikrist:
När ett lag väl tagit ledningen så brukar ofta laget backa hem och låta det sämre laget ta över spelet och på så sätt öka det sämre lagets chans att gör mål.

Också fick den myten nytt bränsle... Roll Eyes

Inlägg: 53 | Registrerad: Tue 2006 10 03 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
 Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community  

Copyright © BettingAnalysis Ltd 2003 - 2008 For problems or questions regarding this forum, please contact webmaster@bettinganalysis.com.