SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
Strategier
Spelstrategier
Nybörjarfråga|
Go
![]() |
Ny
![]() |
Sök
![]() |
Uppdatera mig
![]() |
Verktyg
![]() |
Replik
![]() |
|
|
Informationsletare |
Som nybörjare så kollar jag efter outforskade strategier inom sportsbetting. Jag har letat runt lite på internet och hittat överoddsbetting (kanske det heter?) där man letar upp höga odds som kommer att gynna en i spelet.
Detta är ju inte det lättaste men det verkar ju vara 100%igt jag har dock aldrig provat så jag kan inte uttala mig om det men i teorin verkar det vara oslagbart. Jag undrar vad ni erfarna spelar har för strategier. Söker ni överodds, eller sitter ni och analyserar varje match ihopp om att få ihop en bra kupong. Hur går ni till väga och vilken strategi har fungerat bäst för er?? MVH |
||
|
Forum administrator![]() |
Om du är nybörjare på en sådan nivå så skall du nog plugga på en hel del innan du börjar spela för några större pengar än vad en kopp kaffe kostar. Överoddsbetting? Självklart måste oddset gånger sannolikheten vara över 100 % annars kallas det gambling eller lotteri.
Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
|
Debattör |
En bra strategi om man är ny (tycker jag) är att ta del av de olika erbjudanden som de olika spelbolagen erbjuder. T.ex så erbjuder bet24 dig att spela på ett bra odds varje gång det är champions league som du får spela på för en mindre slant. Det finns också öppnings bonusar på många spelbolag som du kan ta del av.
Då kan man lära sig för en billig slant om man nu måste gå minus i början, hur betting fungerar. |
|||
|
|
Informationsletare |
Tack för era svar!
Jag håller fullkomligt med er om att bästa sättet att lära sig är att praktisera och då med små summor till en början. Men eftersom att överoddsbetting gör det omöjligt(?) att förlora så har nybörjare och expert samma chanser/risker eller är jag ute och cyklar?? Sen vet jag inte om nån av er sysslar med trading på spelbörsen? Någon som har lust att förklara hur det går till eller länka till något man kan ha nytta av att läsa? Tacksam för hjälp! MVH |
|||
|
Forum administrator![]() |
Papper och penna eller Excel om du är modern och kör "torrsim" 100 till 200 spel är ännu bättre anser jag. Visst är det så att nybörjaren och experten har samma chans om de hela tiden kör värdespel. Problemet är bara att nybörjaren lär ha det något tuffare att identifiera värdena. Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
|
Analytiker |
Här kan du läsa om trading: http://betfairdaytrader.blogg.se Gästinlägget från Teo en bit ner i bloggen kan nog vara extra hjälpsamt. |
|||
|
|
Informationsletare |
Tack för god läsning Ripx!
Läste det där angående market makers. Det låter intressant, kan vem som helst agera market maker eller krävs det något speciellt för det? Hur gör man isf? Jag skapade ett konto på betfair igår också och försöker navigera mig genom bettingdjungeln där. Är det någon som vet hur man spelar dubbel,trippel,fyrling osv? och om det ens är möjligt?? Dessutom har jag tänkt lite på det här med att "laya" som är nytt för mig, att backa är givet men att laya känns lite mer risky. ex. Om man bettar 100 kr på lay @ 3.25 som ger ett backodds på 1,44 - om du vinner får du 1,44 * 100 men om ditt vad inte går in förlorar man enbart 100 kr eller uppstår det någon "skuld"?? Tack för all hjälp hittils och tacksam för svar! MVH |
|||
|
Punter![]() |
Kan det vara så att du menar surebetting med "överoddsbetting"? Du ska nog försöka hålla dig borta ifrån multiplar ifall du har lust att gå på plus med ditt spelande.
"Davydenko fick en varning under matchen av domaren för att han inte längre försökte vinna matchen!" - http://betfairdaytrader.blogg.se/ |
|||
|
|
Experttippare |
Tror faktiskt han menar när man sitter och tittar på tip-ex-snittet och sedan spelar avvikelser med "överoddsbetting".
http://www.thefineartofwinning.com |
|||
|
|
Informationsletare |
Jag kanske var oklar i mitt senaste inlägg? Kanske ska formulera mig bättre. Så därför till ett klargörande!
Hur tradar man odds på spelbörsen, hur går det till och vad tjänar man på det? På svenskaspel kan man spela mixen dvs man kombinerar ett antal matcher och får på så sätt högre odds. Finns det någon motsvarighet till det på Betfair.com vad heter det isf och var hittar man det? Sen till det där med att "laya" eller boka spel. Om man bokar ett vad till 3.25 (backodds blir då 1,44) med en insats på 100 kr så skulle en vinst generera 100 * 1,44. Men om man förlorar ett vad som man "layat" uppstår det inte en skuld då? Eller förlorar man bara sin insats? Stod nåt sånt på Betfair, hoppas någon kan klargöra det för mig. Tack för ett hjälpsamt forum! MVH |
|||
|
|
Analytiker |
Bokar du med 100kr i insats/risk så förlorar du just 100kr om laget du bokat skulle vinna.
|
|||
|
|
Informationsletare |
Tack för svaret Jimmy!
Jag blev konfunderade när det stod "skuld" på Betfair när jag skulle laya. Nu är det uträtt iaf tack så mkt! MVH |
|||
|
| Föregående Sträng | Nästa Sträng | powered by eve community |
| Please Wait. Your request is being processed... |
|