Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd
när jag läser om påhoppen mot Giacobbo, som alltid funnits och senast i oddssättarbloggen och nu efter dagens rek på Sylvia. Jag förstår inte vad antagonisten är ute efter då det enligt mig handlar om att analysera information och inget annat. Att försöka sig på spel genom att hitta unik information och gjort precis all research själv kan väl knappast vara något självändamål? Vissa läser enbart Tip-Ex eller BetBrain och bestämmer sig efter en teknisk analys att göra ett spel.

Sportsbetting för femtioelfte gången handlar inte om att plocka ut vinnare, det kallas att tippa. Det handlar om att spela på värden och till priser som överträffar sannolikheten för det tänkta utfallet. Hur du kommer fram till detta värde varierar, men till syven och sist är det din analysförmåga och upparbetade erfarenhet som avgör om du i längden lyckas analysera fram övervärden, spela dem och därmed gå plus.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Punter
Bild av Obituary
inlagd Göm replik
Äh, tror inte han tar åt sig så mycket faktiskt. Han vet hur duktig han är och vet om att han inte ska ta nån skit från folk som är sämre.

Jag kommer gladeligen fortsätta rygga honom, han har gett inte bara en utan många kulor till kontot.

Kepp it upp, G!

Inlägg: 282 | Registrerad: Tue 2006 10 31 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Nej, jag tror inte heller att han tar åt sig, men hoppades med mitt inlägg kunna lyfta frågan till ett högre plan. Men det var som att kasta pärlor för ...........

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Investerare
Bild av Nordahl
inlagd Göm replik
Svensken och jantelagen i ett nötskal, men även om den i grunden är avskyvärd så finner jag den ändå på ngt sätt så idiotisk att den nästan blir lite charmig Smile

Knappa tusen spel med 117% Eek
- Vem gör om det? Wow

fan_to_you

Zlatan is more than just a human; he's a gift to all of you…

Inlägg: 1866 | Registrerad: Sun 2005 11 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Moderator
Bild av Trollet
inlagd Göm replik
Det enda som möjligen går att invända mot hans 117 % är att många spel läggs på bolag där många har svårt att få in vettiga insatser. Okej, spelen läggs i units osv men jag tror att flertalet av oss har svårt att få in ett 10/10-spel på t.ex. Betandwin eller Bet365.
Därmed inte sagt att resterande spel går dåligt, träffprocenten är mycket bra och det ska han ha all respekt för.

Inlägg: 1095 | Registrerad: Thu 2004 03 04 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Varför fokuserar ni så hårt på hans ROI, då frågan inte gäller det utan hur spel tas fram? Giacobbos ROI är för bra mot verkligheten då det inte går att rygga på hans nivåer rakt av. Runt 107-108 skulle jag tro det blir i slutändan, vilket duger fint det också. Men som sagt det som stör mig i hela påhoppet är hur spelen kommer fram. Någon här som enbart grundar spel på exklusivt framtagen information genom egen försorg?

Moderator
Bild av Trollet
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Redaktör:
Varför fokuserar ni så hårt på hans ROI, då frågan inte gäller det utan hur spel tas fram? Giacobbos ROI är för bra mot verkligheten då det inte går att rygga på hans nivåer rakt av. Runt 107-108 skulle jag tro det blir i slutändan, vilket duger fint det också. Men som sagt det som stör mig i hela påhoppet är hur spelen kommer fram. Någon här som enbart grundar spel på exklusivt framtagen information genom egen försorg?

Det var ett försök att bena ut situationen samt belysa andra aspekter av hans rekande. Jag kan aldrig tänka mig att han ligger back på alla "normala" bolag men jag tror att spelen på "låglimitbolagen" har gått ännu bättre än 117 %. That's all.

Inlägg: 1095 | Registrerad: Thu 2004 03 04 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Debattör
inlagd Göm replik
Visst, det handlar om att spela på värden och till priser som överträffar sannolikheten för det tänkta utfallet.
Men uppriktigt sagt, hur många kan på fullaste allvar säga att just de besitter så mycket kunskap att de kan göra verkligt bra analyser? Confused

Inlägg: 96 | Registrerad: Wed 2007 08 08 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Investerare
Bild av Nordahl
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Redaktör:

Visst ger återbetalningen en charmig blid av verkligheten och där är vi eniga, men om jag ska försvara siffrorna så vill jag lyfta fram att han håller sig till match-spel, o/u samt hcp-spel och bolaget som står får sina odds letar jag fortfarande efter Wow. But, I get the point! (Har för övrigt dryga hundra spel privat från honom senaste året med en återbetalning på dryga 120% hos Lads hat_off)

Inte heller jag tycker att hans ROI var det mest väsentliga, men det kom upp när allt var sammanställt och klart. Mitt fokus hamnade på att det ska vara så förbaskat svårt att ge någon annan ett erkännande att denne är duktig på det han gör, men jag ser även din poäng. Information är ingenting värd för den som inte förstår dess innehåll och en bra idé blir inte sämre bara för att någon annan var före.

Zlatan is more than just a human; he's a gift to all of you…

Inlägg: 1866 | Registrerad: Sun 2005 11 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by antikrist:
Visst, det handlar om att spela på värden och till priser som överträffar sannolikheten för det tänkta utfallet.
Men uppriktigt sagt, hur många kan på fullaste allvar säga att just de besitter så mycket kunskap att de kan göra verkligt bra analyser? Confused

Nej, det är inte speciellt många och då blir kritiken ibland ännu mer oförstålig då någon gör analyser på en informationsmassa och levererar. Vissa verkar tro att det är informationsinsamlingen som särskiljer agnarna från vetet. Knappast där någon lägger den höga lönenivån om vi tittar på finansmarknaden.

Det finns en hel del befogad kritik mot Giacobbo, men den rör helt andra saker. Han lägger ofta väl stor vikt på spelares vara eller icke vara även på lag där detta spelar mindre roll.

Kverulant
Bild av barry
inlagd Göm replik
Internetforum i ett nötskal...

I'm to good for myself

Inlägg: 109 | Registrerad: Tue 2004 02 10 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Punter
inlagd Göm replik
Alla dessa internettroll! yellow card

Inlägg: 497 | Registrerad: Tue 2006 10 03 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
 Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community  

Copyright © BettingAnalysis Ltd 2003 - 2008 For problems or questions regarding this forum, please contact webmaster@bettinganalysis.com.