SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
Strategier
Spelstrategier
mannen har en bror|
Go
![]() |
Ny
![]() |
Sök
![]() |
Uppdatera mig
![]() |
Verktyg
![]() |
Replik
![]() |
|
Forum administrator![]() |
Detta mindre intelligenta uttalande kan vi idag läsa under Micke Nybrinks krönika. Försöker han vara rolig eller är det bara ren dumhet? Varför skall han ens skriva om sitt eget spelande då han uppenbarligen är en riktigt dålig förebild. Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
||
|
Hedge Master![]() |
Spelar man till löpande odds och med en beskattning på 20 till 35% så vill man nog "glömma bort". Skulle jag själv ha gjort.
"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
|
Punter |
Om jag inte missminner mig så har han skrivit samma sak en gång tidigare.
Dock inte så oväntat att just detta kunde hittas i bladet |
|||
|
|
Moderator |
För att det inom travet finns ytterst få spelare som ens har ett hum om värderingar, money management osv. Det liras för "vad man har råd med" för dagen, på vad man tror vinner och storfavvisarna spikas allt som oftast "för att ha råd med gardering i de öppna loppen" Det är väl bara att se på Introt (som numera huserar under namnet MackLobell) på TN. Honom har det brunnit för vid ett flertal tillfällen då värderingar på hans travspel efterfrågas. Trav kan inte värderas, har svaret lytt. Alltomspels förre husgud Partizan resonerade ju i stort sett likadant. |
|||
|
Jo, personligen har jag lärt mig den läxan och bråk..diskuterat med mer än en (1) travspelare om detta. Det du beskriver om spiken och garderingarna där alla andra också garderar säger en hel del. Men jag trodde att en som har lyxen att ha betalt för sitt skrivande om spel och kan ha själva spelet som en lönsam bisyssla visste bättre.
Eller trodde? mera jag hoppades. Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
|
Punter |
Verkar brinna ständigt hos den mannen Med endast 7 felrättningar åt rätt håll på en månad så är ju kassan + ju Nä, tacka vet jag Professorn. Han vet hur man hittar värde |
|||
|
|
Punter |
Angeånde det Trollet skrev.
Jag vet ett gäng som spelar V75 för 1000 rader i veckan - givetvis oreducerat. Deras tillvägagångssätt är väldigt enkelt: Spika omgångens två största streckfavoriter, gardera upp resten av loppen med de mest streckade hästarna samt snegla lite på bladets tips. Nu spelar de enbart för nöjes skull, men pengarna går ju rakt i sjön. De har ju inte ens en teoretisk chans att vinna en hyfsad summa pengar ens på kort sikt. På lotto finns åtminstånde en möjlighet... Det här gängets payback är förmodligen bland den lägsta som går att visa upp på V75. Ovantående exempel visserligen extremt, men de flesta som spelar ATGs streckspel tror ju att det handlar om att spela på den eller de hästar man tror vinner, vilket ni ovan konstaterade. Inte undra på att det varje vecka skapas fina streckvärden på många av icke-favoriterna Angeånde Nybrink så ser jag mer honom som en travjournalist än som den spelexpert han vill framstå som. |
|||
|
Hedge Master![]() |
Tror jag inte alls. "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
|
Debattör |
Men finns det då någon duktig spelskribent överhuvudtaget?
På Aftonbladet sitter JJ (han som täcker 1:an med X och 2 i diverse komber...) och en spelinitierad kille som kallas Mr X och tror att olika roulette-system kanske är receptet på framgång... På Expressen finns nån Eskil som tydligen vunnit Tio tidningars tips. Det är ju inte en så liten merit heller då tävlingen går ut på att hitta så många favoriter som möjligt. Typ: "Vinn så lite pengar som du kan på stryktipset". Sydsvenskan har ändå Stefan Thylin (engelska) och Calle Palmér (italienska). Skickligheten för dom består i att placera sig dåligt i Tio Tidningars Tips trots att man spelar varenda favorit man hittar. Då är man fan skicklig! Kanske kunde Calle slå sig samman med Kurre Hamrin från svttext. Vilket team. De kan varjefall säkert säga vilka som var de bästa restaurangerna i Turin under förra århundradet... Sen har vi andra otaliga exempel på halvkändisar som gärna visar upp vilka underodds man ska spela på i de ligor de spelat en halv säsong i för 5 år sedan... Mvh Erik |
|||
|
Det trodde jag också från början och som sådan så duger han tycker jag. Travet behöver bevakas för spelarnas skull så att inte ATG, banchefer och tränare hittar på vad som helst. Det är när han ger sig på streck, tips och annat som det går åt ..... Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
Eskil är nog den bäste bland tidningarna, för även hans 1000-lapp tyder på att han kan hitta värden istället för vinnare. Han har till skillnad mot Jörgen olika approach på oddsspel och poolspel. Stefan Thylin är ett skämt och de gånger jag sett honom på Hegerfors lördag så är det pinsamt. Har ju tom blivit en grej mellan dem att Thylin letar en 9:a Halvkändisarna är som vi alla vet numera bookiefnask. Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
|
Investerare |
Glenn Strömberg e bra
|
|||
|
|
Tippare |
Minns att travgubbarna på någon av kvällstidningarna för en massa år sedan bestämde sig för att börja lämna förslag med värde istället för hög vinstchans. Men just den veckan de började blev det favoritparad på v75 och det stora systemet fick bara 2 rätt, vilket gjorde att de blev hånade med kommentarer som "min nioåriga dotter tippar bättre än er" etc från läsarna och snabbt återgick till hitta-så-många-vinnare-som-möjligt-taktiken. De så kallade spelexperterna ger folket vad de vill ha och vi mer upplysta borde väl bara vara tacksamma för det.
|
|||
|
Hedge Master![]() |
Lägg till under favoriter "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
|
Analytiker |
När Andan faller på?
|
|||
|
Hedge Master![]() |
Gör den?
"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
|
Analytiker |
Tydligen.
|
|||
|
Hedge Master![]() |
Ska du lära han rätta?
|||
|
|
Punter |
Nåja, tur att dom tagit in den engelskspråkige Experttipparn. Marin to win Bet valued at 66% 1,52 och 10 units På frågan om det verkligen stämde kom blixtsnabbt svaret: -There is no misstake. I value it the way i want to, period ! |
|||
|
|
Punter |
I stort sett var och varannan vecka tycker jag att Bladets Mr X verkar hämta mkt av han skriver från AOS. Det var på tiden att han nämnde siten denna gång.
http://www.aftonbladet.se/vss/spel/story/0,2789,797939,00.html |
|||
|
| Föregående Sträng | Nästa Sträng | powered by eve community | Sida 1 2 |
| Please Wait. Your request is being processed... |
|