SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
Strategier
Spelstrategier
Tippa NHL med Challe Berglund|
Go
![]() |
Ny
![]() |
Sök
![]() |
Uppdatera mig
![]() |
Verktyg
![]() |
Replik
![]() |
|
Forum administrator![]() |
Detta skulle blivit en artikel på AlltomSpel, men jag får inte något svar från AB så här sent. Därför bara en blänkare i forumet istället.
Bladets spelservice utökas till allmänhetens fromma heter det. 20 % av kassan på första spelet tyder mera på total hjärnblödning. Challe Berglund känner de flesta till antigen från hans hockeykarriär, som skribent i Bladet, travexpert på TV eller i sin nya tränarkarriär. Klart att killen har ett bra kontaktnät inom sportens värld. Challe är svärson till Stig H Johansson och har en mängd ishockeyspelare och tränare som polare. Naturligtvis är han klippt och skuren som spelexpert i en tabloid som Aftonbladet. Uppdraget är att förvalta en tusenlapp på årets NHL och premiärspelet läggs idag, den 11 oktober, på en av nattens matcher. Inte speciellt förvånande att det blir på Foppas Philadelphia till 1,95. Men 20 % av kassan tyder antigen på att han vet något som vi andra definitivt inte känner till eller ren dårskap. Ingen med självaktning satsar 20 % av kassan på ett enskilt spel. Bättre väg till att gula finns inte på kartan. Vi har sökt tjänstgörande redaktör för Tips & Trav utan framgång nu under kvällen. Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
||
|
|
Experttippare |
Allting handlar om hur man vill läsa meningen. Aftonbladets tjänst borde definitivt kallas just detta speciellt sedan Challe fick komma in i matchen. Jag tycker om honom som kommentator, han är småtrevlig att lyssna på. Han är även lite hästvan och får väl dyka upp där också. Men de två senaste gångerna jag stött på karln i media har det precis som herr redaktörn vill påpeka om aftonbladet, varit nära hjärnblödning. Kanske ska påpeka att innan tusenlappen i AB så såg jag honom som PMS-Djurgårdare som klagade på domarnivån i en hockeymatch. Men nu åter till 400-ingen, som den nu heter. Jag kan skriva hur mycket som helst om Money management, eller sund kassaförvaltning, eller vad fasen man nu ska kalla det för att få AB att fatta. Oavsett hur mycket jag än skriver så bryr det sig inte dock. SO är och har alltid varit en kille med mycket vilja och väldigt lite koll. Att han är ABs flaggskepp inom spel räcker väl som motivering för att "jag inte blir förvånad längre". Faktum är att jag inte alls skulle bli det minsta förvånad om hela tusenlappen hade gått på första spelet. Jag förstår mycket väl varför jag inte är den som förvaltar tusenlappen, vem fan har hört talas om mig??? Linda Rosing spelar poker åt RedBet och bloggar på expressen. Hon berättade att hon inför sin första stora turnering tränade. Challe kanske borde fundera på det inför nästa tusenlapp, för den nuvarande är borta redan innan nästa vecka. --- Jo Challe, redaktörn har mitt nummer, bara slå en signal så kan vi gå igenom det fundamentala inom spel.... http://www.thefineartofwinning.com |
|||
|
Hedge Master![]() |
"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
50 % av kassan bortspelad på 3 dagar måste vara nytt tabloidrekord.
Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
| <Schumi>
|
|
||
|
Hedge Master![]() |
"Oddsen är hämtade från Unibet."
Låter som att Unibet står för notan. Har det sett ut så där från starten, spela dom inte hos SS i början? "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
|
Experttippare |
Spela och spela. Han skänker ju bort pengar. http://www.thefineartofwinning.com |
|||
|
Möjligt att det första spelet var hos SS, men odds från Unibet har som jämförelse presenterats varje dag. Tre dagar bara och du har redan svårt att komma ihåg? Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
Hedge Master![]() |
Följer inte med i Challes spalt lika intensivt som vissa andra tycks göra. "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
Nattens bravad är redan kommenterad och nu är 60 % av kassan blåst. Dags för Unibet att sätta upp en H2H på om kassan klarar 1 vecka eller inte.
Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
|
Moderator |
500 kr kvar i kassan står det på Aftonbladet. Kanske läge att slå en signal till AB igen? |
|||
|
Det får gärna du eller vem som helst göra, telefonumret är 08-725 20 00 och fråga efter någon på sport & spel. Han anger vad han har i kassan och sedan vad han satsar utifrån den. Inte den standard som är kutym online, men vem hade räknat med att han skulle ha koll på det då han inte har ...............
|||
|
Någon måste ha ringt för nu står det Challes spel natten till i dag är inte inräknat i kassan. Eller läser någon från Bladet vad som skrivs i detta forum?
Hur som helst har han besinnat sig och denna gång är det endast 12,5 % av kassan som spelas. Att jag sedan inte köper resonemanget om hemma- och bortasegrar är en helt annan sak. Visst är det mer hemmasegrar än borta. Så är det väl i alla sporter oavsett land och divisionsnivå? Det innebär ju inte med automatik att du kan spela alla hemmalag. Oddssättarna läser också på och ofta bra mycket mer än vi. Värdering Challe, du måste göra en värdering av läget. Du hade säkert högt ställda förväntningar på att bli ett riktmärke för spelarna. Nu hamnade du istället i fint sällskap tillsammans med Expekt och Unibet som bokningsreferens istället (se kommentar på annat ställe i forumet). Inte den förste tabloidrekare som föräras den äran heller. Det märkliga är att du i går uppmärksammade att Chicago har svårt att hålla tätt, men inte att Colorado var rena sållet bak då de släppte 3-0 till 5-4 mot Nashville. Utmärkt info i NHL.com:s egna previews. Räcker ofta med att läsa dem och sedan naturligtvis spelarnas psalmbok, Tip-ex eller katekes BetBrain. Jag känner en spelare som brukar säga att rekare som vinklar fakta till att stödja spelet inte är att följa. Fakta skall presenteras torrt om de nu alls skall med, det är din slutsats från fakta som skall vara personlig. Spelaren? Syns här då och då, men befinner sig på en ö i Medelhavet för det mesta. Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
Hedge Master![]() |
"Det vänder – bara jag har tålamod"
Säkert Challe! "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
|
Debattör |
Är det bara jag som tycker att Challe är lik Jan Ove Waldner |
|||
|
Hedge Master![]() |
Spelar hellre än bra menar du?
"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
|
Tyckare |
Nä det där var elakt..... mot Jan Ove, alltså |
|||
|
Jag är den förste att gratulera till att nattens spel satt. Betoningen på att hemmalagen vinner mer än bortalagen fick därför Challe att välja Los Angeles Kings från denna trio av matcher:
Washington–Tampa Bay 1. 2,90 X. 4,60 2. 1,95 resultat 3-2 SO Minnesota–Anaheim 1. 1,90 X. 4,60 2. 3,00 resultat 4-1 Los Angeles–Columbus 1. 1,60 X. 5,00 2. 4,00 resultat 3-1 Tesen höll och samtliga 3 hemmalag vann i natt. Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
Hedge Master![]() |
Var kommer oddsen ifrån? Lägst på Tipex är Centrebet med 1.65 "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
| Föregående Sträng | Nästa Sträng | powered by eve community | Sida 1 2 3 4 |
| Please Wait. Your request is being processed... |
|
Strategier
Spelstrategier
Tippa NHL med Challe Berglund