SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
Strategier
Spelstrategier
Travarnas gåta|
Go
![]() |
Ny
![]() |
Sök
![]() |
Uppdatera mig
![]() |
Verktyg
![]() |
Replik
![]() |
|
|
Kommentator |
Vilken spelform tycker ni är lämpligast att spela på trav?
Eftersom jag spelar på mindre kassa är större system på V75 direkt uteslutet. Jag brukar istället söka efter plats-odds eller H2H med ett värde på minst 2-3 gånger pengarna. Har även prövat raketen och vinnarspel, utan större framgång. Vinnarspel över huvudtaget är i det närmaste lönlösa vid den här årstiden ,enligt mig, då banorna inte bjuder till dans för andra än favoriterna. Tacksam för svar! "Nunc cognosco ex parte" |
||
|
|
Investerare |
Ja, du gör rätt som inte spelar V75 med små pengar. Det är inget annat än sponsra potten. Tycker själv att V75 är ett tråkigt spel p.g.a den sneda vinstfördelningen. Reducerade system som joker kan vara en lösning om man vill spela för mindre pengar, detta är även att föredra för större plånböcker.
Raketen är väl inget heller att föredra. Vinner den första kusen så blir det inget annat att du sätter ännu mer på den andra, trots att du kanske trodde mindre på den och till lägre odds t.o.m. Sen får vi inte heller förglömma att det är poolbetting och högre avdrag. Om man måste, lira raketerna på nätet. Tycker inte att du skall stirra dig blind på att oddsen skall ligga runt 2-3 gånger. Spelar man på trav så är kassahanteringen minst lika viktig som väntvärdena på dina spel eftersom man bör spela både vinnare, plats och H2H inom travet. Ett alternativ kan vara att man delar upp spelen i units (1,2,3,4, eller 5), och man utgår från att ett normalspel är 3 units samt att de allra flesta spel skall ligga på just 3 units. Det är här den viktiga kassahanteringen kommer in. |
|||
|
|
Kommentator |
givetvis bör kassahanteringen vara av minst lika stor vikt. jag spelar allt som oftast 2% i nuläget. utom när jag fått tips då jag höjer upp till just 5. Jag brukar lägga som gräns vid 5%
tack för tipset. det känns mycket användbart och intressant med en sådan struktur. förresten vad menas med "väntvärde"? Peace "Nunc cognosco ex parte" |
|||
|
|
Investerare |
Det är den rätta sidan om EV:n, alltså summa av vinstchansen kontra oddset.
|
|||
|
|
Analytiker |
Spela för fasen inte vinnarspel hos Bet24.
Särskilda regler - Trav -Prix d'Amerique / Elitloppet / Andra 1. Inga pengar tillbaka på hästar som ej kommer till start i vinnarspel. 6. Vid vinnarspel tillämpas "Tattersall´s Rule 4". Sanslöst att man tydligen använder BÅDA reglerna. |
|||
|
|
Kommentator |
Tattersall´s Rule 4 använder väl även UB
på Vinnare/plats...? En annan grej som är jobbig, är det sena utlägget med odds på vinnare/plats. Ibland kan det dröjja upp till tio minuter innan spelstopp. Vilket är riktigt jobbigt när man spelar på lunchen och inte har tid att reka på 10 min. "Nunc cognosco ex parte" |
|||
|
|
Analytiker |
Jojo, inget konstigt med det. Men det är ju helt tokigt att konfiskera insatserna på struken häst OCH samtidigt justera oddsen på alla andra lagda vad.
Sena odds på luncherna har jag inte märkt. Nu är jag inte uppe lika tidigt som tidigare, men mellan 10-11 brukar väl oddsen vara ute? |
|||
|
|
Kommentator |
visst är det så. inte bara konstigt. det är småaktigt och helt sjukt. men så funkar det ju tyvärr.
Vet du om bet365 tillämpar tattersall´s rule 4? lunchoddsen kommer sällan ut så tidigt som 10, ifall och då kommer enbartH2H odds. PLatsodds fattas för det mesta. "Nunc cognosco ex parte" |
|||
|
|
Analytiker |
Regel nummer 1 gælder ved langtidsspil og ikke på regulære vinderspil - her gælder Tattersallreglen.
Så säger dom i mail, men det hjälper ju inte mkt om dom får för sig att hänvisa till reglerna så som dom är skriva. Alla använder tattersall´s rule 4 numera. Dom glada tiderna är förbi. |
|||
|
|
Kommentator |
av spelare för spelare och sådana klassika slogans faller ju till marken rätt fort.
"Nunc cognosco ex parte" |
|||
|
|
Kommentator |
Tillämpar även ATG, tattersalls´rule 4 ? "Nunc cognosco ex parte" |
|||
|
|
Analytiker |
Aut disce aut discede
Vet inte om du försöker vara rolig över att jag skrev "alla" eller inte. |
|||
|
|
Kommentator |
nej jag försöker inte ironisera eller vara rolig på din bekostnad.
frågan var menad, och jag tackar så mycket för svaret. kom att tänka på det under LD igår när jag fick min häst struken i sista avd. Tack så mycket för ditt svar Jimmy. Brukar du spela mycket trav själv? Peace "Nunc cognosco ex parte" |
|||
|
|
Analytiker |
Ja, dagligen. Dagens bidrag;
Swedish @ Åby 19/4 - Race 6 - NAHGAHRASH WATER v MR PRINGELS - MR PRINGELS Win 2.00 CB Hot Salsa - Nouvelle Pelle Nouvelle Pelle 2.55 UB |
|||
|
|
Kommentator |
roligt med en travare...
ska hålla koll på den H2H själv prövade jag den här Mystical Dream v Count´s Dream Cout´s Dream på 1.95 bet365 "Nunc cognosco ex parte" |
|||
|
|
Kommentator |
miss på aby men träff i örebro "Nunc cognosco ex parte" |
|||
|
|
Analytiker |
0/2
|
|||
|
|
Kommentator |
jag missa tyvärr sändningarna.
Annars brukar jag nu som arbetslös sällan missa Dagens Rätt på 4an vid lunch. det är dagens lilla höjdpunkt att se kusarna trilla rätt och avnjuta lite lunch. Hade nice odds på Emmys Pride idag till 18 gånger pengarna på plats. tyvärr galoppera hon i sista sväng. Men det blev plus ändå, med några väl avvägda H2H-dubblar. "Nunc cognosco ex parte" |
|||
|
| Föregående Sträng | Nästa Sträng | powered by eve community |
| Please Wait. Your request is being processed... |
|