SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
Strategier
Spelstrategier
Men hur mycket ska man satsa då?|
Go
![]() |
Ny
![]() |
Sök
![]() |
Uppdatera mig
![]() |
Verktyg
![]() |
Replik
![]() |
|
|
Investerare |
Nu när man fullkommligen slukat Barrys flat-betting teorier så dyker nästa fråga upp.
Hur stor del av kassan ska riskeras på enskilda spel? När jag själv började spela så satsades gladeligen 50% av kassan på samma spel, men med tiden har man lärt sig. 1-6% används i många nät-fonder och även jag körde den linjen ett bra tag, men senaste året har jag legat mellan 1-0.2% av kassan. Bolagens limitar har givetvis varit ett problem, men nu använder jag till 90% Betfair och de asiatiska bolagen och då försvinner begränsningarna. Ibland har jag funderat över om jag är för feg när jag endast riskerar runt 0.5% av kassan på enskilda spel, men samtidigt skulle jag bli halvt deprimerad om 3% spelades och det blev torsk... _______________________________________ Zlatan is more than just a human; he's a gift to all of you… |
||
|
|
Moderator |
Intressant ämne, givetvis. Och individuellt, i mina ögon har du redan funnit din nivå och det finns ju ingen anledning för dig att riskera t.ex. 3 % även om världens samlade expertis skulle föreslå det, om det inte känns bra för dig. Skulle tro att 1 % är rätt normalt men att procentsatsen till slut inte följer kassan. De jag känner som vunnit riktigt stora pengar på nätspel lägger inte 1 % längre, de nöjer sig med mindre. |
|||
|
Hedge Master![]() |
Men då är 3% åthelvete för mycket! Spel ska inte vara upphov till depressioner. Sen är ju procent och summor i högsta grad individuellt. För någon kan nämnda 3% vara hundralappar och för andra är 1% flera månaders uppehälle. När man vuxit ur kostymen och är hänvisad till asien och exchange finns all anledning att hålla igen på betarna. Då är det nämligen slut på Wagnervärden (utstick), lir mot hästar på tre ben och liknande festligheter. Man får helt enkelt slita mer för pengarna och det ställer högre krav på en själv. Det är också dumt at riskera dom lättförtjänta pengarna man eventuellt tjänat för att bygga på en hög som man ändå inte kan göra av med. Räcker bra att tjäna in till den årliga driften (uppehälle) och hur mycket det är vet man bäst själv. "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
|
Tippare |
Insatsnivåer på 3% och uppåt används mest av de som tar betalt för sina spelförslag, för att fonder/kassor ska växa snabbt i reklamsyfte. Går det bankrutt kan de alltid starta om på nytt eftersom nya torskar alltid dyker upp.
1% är en lagom nivå enligt mig och många andra, håller man sig till asian, över/under och annat med snittodds runt 2 ska man ha all otur i världen för att bli gul. Vinnarspelare på trav och galopp, vilka lär få satsa på många högoddsare för att gå runt, bör hålla sig lägre. |
|||
|
General wizard![]() |
På tal om insatspolitik...nån har dammat av en av de få riktigt klassiska strängarna som är kvar på SO sedan städningen. Tror det var ett par av oss som blev avstängda strax efter om jag minns rätt...
Läs och njut! __________________________________________________ An Internetbookie is a company who lends you an umbrella when the sun is shining and wants it back the minute it begins to rain. |
|||
|
Hedge Master![]() |
Var ju rätt ställe att lägga en länk direkt in till grottan! "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
General wizard![]() |
Sorry...men jag sparade den också! Jag skickar den till dig..för er andra utan IP-spärr så rekar jag den här strängen också, skrattade mig nästan harmynt! Tassos ansåg sig ha hittat det ofelbara spelsystemet (Martingale) och trodde ingen annan kände till det! Det finns lite guldkorn kvar trots allt! __________________________________________________ An Internetbookie is a company who lends you an umbrella when the sun is shining and wants it back the minute it begins to rain. |
|||
|
|
Investerare |
Det stockar sig i halsen o jag får tårar i ögonen
|
|||
|
Kverulant![]() |
Tragiskt.
Kanske än mer tragisk att man hade tro på att man kunde dunka in vett i han. Gillar att Kumo förklarar hur det ligger till, nu är allt stenklart. "Det SO skriver är ju fakta: quote: -------------------------------------------------------------------------------- visar ju att jag värderat spelvärde bättre än bookies under denna period." -------------------------------------------------------------------------------- Har man plussat några månader så måste man ju givetvis ha värderat bättre än bookies under just den tidsperioden! Förstår vad du menar, men det beror ju som sagt på hur man ser på saken! Det finns flera sidor av myntet och det gäller att hålla i sär begreppen...." Stenklart, jag som fick rött på rouletten 5ggr i rad snurr 15-19 blev rött, jag spela på rött hela kvällen o just då bevisa jag att det är värde att spela rött" Men vi vet ju att det är negativa odds men just under den perioden gjorde jag bättre bedömning än sannolikheten (snurr 15-19. Man måste ju hålla isär begreppen som Kumo skrev. I'm to good for myself |
|||
|
| Föregående Sträng | Nästa Sträng | powered by eve community |
| Please Wait. Your request is being processed... |
|
Strategier
Spelstrategier
Men hur mycket ska man satsa då?