Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Informationsletare
inlagd
Hej!
Jag är ganska ny med det här med att tippa, började i våras med några matcher och har sedan tippat fotboll nästan varje helg (uppehåll under sommaren). Min taktik är att:
1. BARA tippa på de absolut bästa lagen i den europeiska fotbollen, alltså; Chelsea, Juventus, Milan, Barcelona och Lyon.
2. Bara tippa 1or, och inte om de spelar mot ett annat topplag.
3. aldrig tippa en singeltvåa, endast X2, och då bara mot lag från undra halvan.
4. Inga cup-matcher, bara ligan.

Och naturligtvis gör jag en liten koll innan matcherna för att kolla form, skador osv, men inte alltför rigorös dock, men jag tppar inte helt blint, och lite känsla har man ju Smile
Jag började med ungefär 2000:-, mest på skoj, sen har det rullat på ganska bra och har därför fortsatt (mest varit uppe i 23000, ligger nu på 16lax). Förluster har mest varit ett resultat av dålig disciplin.
Stora kassakor har varit Juve, och Chelsea som vinner praktiskt taget alla matcher (= inga förluster). Visst det är låga odds, men kör man en dubbel kommer man oftast upp i 1,5 - 1,6.

Så, jag är rätt nöjd, och funderar på att dubbla min kassa med "egna" pengar, eftersom det går bra.
Är det någon mer erfaren tippare här som har kommentarer, råd, tips, vad som helst...?

God Jul!
Vh
Andreas

Inlägg: 3 | Registrerad: Mon 2005 12 19 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Moderator
Bild av Trollet
inlagd Göm replik
Några frågor kan man ju ställa så här en måndagmorgon Smile

1. Tror du att oddssättarna på spelbolagen runt om i världen är så dåliga på att bedöma de lag du nämner, att de konsekvent sätter för höga odds på dem i längden?
2. Det där med låga odds, två låga odds (som var för sig är för låga) blir väl inte bättre bara för att du kombinerar dem?
3. Kommentarer eller råd? Ja, du är inte den förste som testar att lira favoriter, om man säger så Smile Det brukar väl gå som för dig, uppåt i början, sen kommer det en torskhelg och då är hela kassan borta. Men starta gärna upp en spelfond så får vi följa upp dina spel!

Mvh Trollet

Inlägg: 1095 | Registrerad: Thu 2004 03 04 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Välkommen till forumet amazarakis! I år har topplagen vunnit flera hemmamatcher än tom spelbolagen har förväntat sig, så jag är inte förvånad att du med denna strategi har fått en mycket positiv utveckling. Dock är det som Troller säger bara en tidsfråga innan du stöter på motstånd. En oddssättare sitter inte blind och enbart litar till sin grundvärdering inför säsongen utan anpassar sig hela tiden.

Synd att du tippar och inte spelar, men det kanske bara är ordvalet det är fel på där? Just punkt 2 och 3 är det många som undviker, trots att de är just där de skulle kunna få en bra utväxling på kassan. Igår hade vi Chelsea borta mot just ett topplag och oddset på Chelsea igår var riktigt bra. Över 2,50 på kanske Europas bäts lag går inte att säga nej till över tiden. De vinner just nu fler än 4 av 10 även mot de bästa lagen i England, trots bortaplan.

Däremot gör du rätt som inte ratar låga odds, för ibland tycks jakten på höga odds bli lätt absurd. Det är värdet som är det intressanta och ett bra spel är inte bättre på grund av oddsets nominella nivå.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Informationsletare
inlagd Göm replik
Ok. Det är ju inte så att jag bara spelar "favoriter", utan just på de lag som skiljer sig markant från de andra. Jag anser att det skett en förändring inom fotbollen de senaste åren, där vissa klubbar har budget(ar??) på flera miljarder, te x Juve, Chelsea, Milan. Praktiskt taget alla spelare på alla positioner i de här lagen är "på pappret" bättre än spelarna i de lag de möter. Chelsea har säkert ett styckpris per spelare på 200 miljoner, vilket nästan kan motsvara kostnaden för ett helt lag. Deras reservtrupper är ofta också bättre än alla lag på den nedre hälften i tabellen.Man ser ju också skillnaden i resultaten, där Juve och Chelsea vinner nästan allt. (jag tippar dock mest italienskt och spanskt, eftersom jag har bättre koll där)
Så här var det väl inte för några år sedan, med den totala dominansen? Rätta mig om jag har fel...

Om man ska gå på oddssättarnas logik, så spelar det ju ingen roll vad man tippar, spela tillräckligt länge och du får tillbaka 90%. Det är väl förvisso sant (eller?), men jag har en helt löjligt hög vinstprocent, så det måste väl ligga någon "sanning" i mitt system?
Det enda som är synd, är att det blir ganska tråkigt att tippa/spela som jag gör, men men, det gäller att ha disciplin.

Jag önskar alla en
GOD JUL!!

(ett annat tips på "bank" är Detroit i den amerikanska NBA-basketen)

Inlägg: 3 | Registrerad: Mon 2005 12 19 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by amazarakis:
Ok. Det är ju inte så att jag bara spelar "favoriter", utan just på de lag som skiljer sig markant från de andra.

Så dom är inte favoriter menar du? Smile

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Punter
inlagd Göm replik
quote:
Hej!
Jag är ganska ny med det här med att tippa, började i våras med några matcher och har sedan tippat fotboll nästan varje helg (uppehåll under sommaren). Min taktik är att:
1. BARA tippa på de absolut bästa lagen i den europeiska fotbollen, alltså; Chelsea, Juventus, Milan, Barcelona och Lyon.
2. Bara tippa 1or, och inte om de spelar mot ett annat topplag.
3. aldrig tippa en singeltvåa, endast X2, och då bara mot lag från undra halvan.
4. Inga cup-matcher, bara ligan.

Och naturligtvis gör jag en liten koll innan matcherna för att kolla form, skador osv, men inte alltför rigorös dock, men jag tppar inte helt blint, och lite känsla har man ju Smile
Jag började med ungefär 2000:-, mest på skoj, sen har det rullat på ganska bra och har därför fortsatt (mest varit uppe i 23000, ligger nu på 16lax). Förluster har mest varit ett resultat av dålig disciplin.
Stora kassakor har varit Juve, och Chelsea som vinner praktiskt taget alla matcher (= inga förluster). Visst det är låga odds, men kör man en dubbel kommer man oftast upp i 1,5 - 1,6.

Så, jag är rätt nöjd, och funderar på att dubbla min kassa med "egna" pengar, eftersom det går bra.
Är det någon mer erfaren tippare här som har kommentarer, råd, tips, vad som helst...?

God Jul!
Vh
Andreas

Hur mycket av kassan sätter du på varje spel?
Hur nära har du varit att gå i konkurs?

Inlägg: 218 | Registrerad: Sat 2005 04 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Informationsletare
inlagd Göm replik
till Wagner:
självklart är de jag tippar på favoriter, men det betyder inta att jag tippar blint på alla matcher som har låga odds.

till svabo:
1. När jag började tippa, hade jag inte så stor tanke bakom insatser, det blev lite hur som helst, men när jag började vinna insåg jag att det inte skulle hålla i längden.
Nu tippar jag 5-10% per tips.

Jag läste här någonstans om att lägga 1-2% per spel, och då lägga väldigt många spel.
Men ju fler spel man lägger, borde inte spelbolagen ha en större chans att vinna i längden då??
Jag gör ju tvärtom kan man säga, färre matcher (men extremt noga utvalda), högre insatser.

Kommentar till det...?

2.
Har inte varit nära konkurs. Gick praktiskt taget upp 800% utan förlust, ner lite grann, upp till 1200%, ligger nu på 800. Har dock haft en "stabil" period, där jag varken gått upp eller ner, mest beroende på klantiga misstag och lite dålig disciplin, men man lär sig. Som sagt, jag är relativt ny med det här.
(har lagt sammanlagt kanske 50 spel sen i våras)

Moderator
Bild av Trollet
inlagd Göm replik
quote:
Jag läste här någonstans om att lägga 1-2% per spel, och då lägga väldigt många spel.
Men ju fler spel man lägger, borde inte spelbolagen ha en större chans att vinna i längden då??

Det beror ju lite på. Är det en kortsiktig vinst du är ute efter så stämmer ditt resonemang. Jämför med att ta en lott i ett lotteri med 100 nummer. Får du nummer 1-90 så får du 1,05 gånger pengarna, annars förlorar du. Det är klart att du på kort sikt mycket troligt kommer att öka på din kassa en bit, men eftersom oddset kontra chansen är för dåligt så förlorar du i längden.
Det är inte annorlunda med sportspel, det är bara det att du själv måste göra värderingen om spelet är bra eller inte. Du kan inte "lura" spelbolagen genom att lägga färre spel. Sett över lång tid så har du ju förr eller senare ändå lagt det du själv anser vara "många" spel, och i så fall hamna i samma läge som de som spelar 1-2 % per spel.

Inlägg: 1095 | Registrerad: Thu 2004 03 04 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tyckare
inlagd Göm replik
Intressant tråd. Så.... vad har vi kommit fram till?

Det är faktiskt sjukt ovanligtmed Chelseas och Juventus hemmaspel i år, 11-0-0 är jätte, jätteovanligt ju och har man som amazarakis satsat på deras hemmavinster så har man ju inte direkt missat. Jag försökte samma strategi helgen faktiskt, Juve-Empoli, Chelsea-Charlton, RM-Cadiz, Barca-Alaves, gav lite mer än 2 ggr degen, men jag lyckades prova denna strategi JUST när Chelsea får sin första poängförlust hemma. Sved inte den lite för dig med Amazarakis? Smile

Inlägg: 16 | Registrerad: Thu 2006 01 19 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kommentator
inlagd Göm replik
Tycker också detta var en intressant tråd. Hur har det gått för dig amazarakis?

Inlägg: 26 | Registrerad: Tue 2006 02 28 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kommentator
inlagd Göm replik
Om man läser om alla affärer kring Juve direktören Moggi då är det inte konstigt att Juve har ovanligt många vinster i år ,kanske nåt skumt liggeg bakom Chelsea med,utan att vi vet om det

Inlägg: 38 | Registrerad: Sat 2004 09 04 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
 Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community  

Copyright © BettingAnalysis Ltd 2003 - 2008 For problems or questions regarding this forum, please contact webmaster@bettinganalysis.com.