Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd
För den som har för ambition att vara en vinnande spelare finns det många hinder på vägen. Det är nog lättare att lista hindren än de positiva sidorna med att försöka tjäna pengar på spel. Dessutom så finns det alltid en omgivning som starkt ifrågasätter varför du lägger ned så mycket tid på spel.

Webbfråga, frågeställning:
Vilket av dessa upplever du som det största hindret?

Val:
För liten kassa
Bolagens limits
Brist på disciplin/tid
Bristfälligt nätverk
Min egen analysförmåga
Annat

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Allt utom punkt 1 för egen del.

Bolagens limits. - Självklart en starkt bidragande orsak till varför inte jag längre jagar livet ur mig för den där sista liter mjölken till bordet.

Brist på disciplin/tid - Diciplin har jag så det räcker till poker och spel om växelpengar. Tar hellre dom gratispengarna och har kul än retar upp mig på något spelbolag som har samma mål som mig själv, den andres pengar.

Bristfälligt nätverk - Ja det är verkligen "bristfälligt" men jag har alltid gått mina egna vägar. Men nu är är det tuffare tider på banan och ett nätverk skadar nog ingen aktiv som behöver sova också.

Min egen analysförmåga - Har varit bättre den också. Smile Innan vare sig Tipex eller Unibet fanns fick man tänka till själv och det fungerade det också. Analysförmåga vill jag inte kalla det, snarare en blandning av råstyrka och vinnarskalle. Men tiden räckte liksom inte till. Det var aktier på dagarna, trav på kvällarna och poker om nätterna. Så när någon tipsade om att Unibet var ett lämpligt riktmärke för sportspelen greppa man tacksamt den livlinan och det har jag aldrig ångrat.

Annat - Allt har sin tid här i livet. Från det att fiskarna hoppade upp i båten och slog ihjäl sig själva till dagens fiskekvoter är steget för långt för att locka en som alltid sökt den lätta vägen. hat_off

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Analytiker
Bild av zarat
inlagd Göm replik
quote:
Tipex

Hur använder man Tipex? Jämför man bara odds där eller kan det användas till något mer? Har du några tips i sånna fall?

Inlägg: 581 | Registrerad: Mon 2006 12 11 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Jämföra odds, se rörelser och kolla just hur dina riktmärken agerat. Så var det för många goda år sedan. Nu för tiden går allt blixtsnabbt och när Tipex fått nya siffror är det oftast för sent. Jag kan ju ta mitt klassiska exempel på hur det var på tidig stenålder (som det känns) men det var bara kring sekelskiftet. Man såg ett fett odds på Centrebet, men tidpunkten var fel och deras nattskift var igång och då fick man alltid in mindre med deg. Men man vänta bara lugnt in dagskiftet och det kunde ibland handla om 6-8 timmar. Smile

Största bekymret är att det knappt finns några utstick längre. Dom du eventuellt ser på Tipex är bara marknadsföring och borta sen länge, om dom ens funnits!

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
De som har svarat för liten kassa är lite svårt att förstå om det inte är så att de med liten kassa menar att de inte har råd att portionera ut på tillräckligt många konton. Annars var det svar jag väntade mig glädjande nog också störst. Glädjande i så mycket att folk verkar svara ärligt och inse vad de gör fel. Just disciplin och hela tiden använda en väl utstuderad strategi är ofta det som brister. Plötsligt åker det där spelet med "magkänsla" in trots att du har lovat dig sjäv att inte göra så.

Om ni på detta forum kan erkänna en sådan sak, hur skall det inte då se ut om samma fråga hade ställts på Aftonbladets spelsektion eller deras experts egen site?

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tyckare
inlagd Göm replik
Wagner sammanfattade mig rätt bra här tidigare i tråden, men när jag kände att jag nog skulle välja ett av alternativen fick det bli det med tidsbristen.

Har egentligen tid att sitta och jaga överodds hur mycket jag vill, men slutar allt som oftast med att jag tittar runt på nätet enbart lagom till helgerna för att ha något odds att sitta framför tvn med... måste ta tag i det här lite och lägga ner tid igen.

Kan tillägga att 2006 hade jag minskat antal spel från runt 2500 året innan till runt 300

kan tänkas att jag behöver motivation till att åter igen leta odds

Inlägg: 20 | Registrerad: Sat 2004 12 25 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kommentator
inlagd Göm replik
Brist på tid är mitt stora hinder...

Jag älskar verkligen spel, och är hungrig på kunskap, men tyvärr finns det för lite timmar på dygnet.

Faktum är att jag tjänade mer pengar innan jag började med att försöka spela mer korrekt.

kanske dock min ÖVERAMBITION är det största hindret?
kanske känns igen av mindre erfarna spelare som mig?
Peace

"Nunc cognosco ex parte"

Inlägg: 45 | Registrerad: Sat 2006 11 18 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Om du inte har den tid som krävs är ju frågan om du någonsin skall ägna dig åt annat än rent nöjesspel? Inget fel i det heller tycker jag, för skall du lasta tusenlappar per månad då bör det ligga någon form av strategi och analys bakom det du sysslar med.

Alternativ: En serie bör du ju kunna klara av och stanna då där. Nästa steg är att hitta någon annan som fokuserar på en helt annan serie och så byter ni spel med varandra.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Kommentator
inlagd Göm replik
quote:
Alternativ: En serie bör du ju kunna klara av och stanna då där. Nästa steg är att hitta någon annan som fokuserar på en helt annan serie och så byter ni spel med varandra.

Tack för ett mycket bra tips. Men man måste ju ha någon man bedömmer som seriös. Och sportsbetting är ju inte så "inne" nu om man säger så. Alla sysslar ju bara med poker.

Nej, det är verkligen inget fel med nöjesspel. Jag spelar fortfarande på det sättet. Men då rör jag aldrig min kassa. Matcher med favoritlag höjs till en spänningsnivå som inte är speciellt hälsosam, men faen så roligt.
det är stunder som slår vilken krogrunda som helst.

peace

"Nunc cognosco ex parte"

Inlägg: 45 | Registrerad: Sat 2006 11 18 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kommentator
inlagd Göm replik
Dags för mitt första inlägg här ( tror jag, om jag inte sagt några dumma saker för ett par år sen;D) Hittade inte quoteknappen men syftar på inlägget över.

Att inte spela från sin kassa som du uttrycker det förstår jag inte riktigt hur du gör? Spelar du för låtsaspengar? Eller är dina pengar utanför "kassan" mindre värda än din pengar i den?

Nu började jag med ett inte helt kontruktivt inlägg, men det blir säkert bättre med åren;D

Inlägg: 27 | Registrerad: Sun 2005 01 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by ares83:
Faktum är att jag tjänade mer pengar innan jag började med att försöka spela mer korrekt.

Det där känner jag igen. hot to day Big Grin

Speciellt på pokern var det utmärkande (det här var länge sen, mörkpoker, levande människor och hela den biten). När man själv tyckte att man ryckt upp sig och spelade som en gud, ja då gick allt i baklås.

Men även inom sportspel var det så och det är knappast genom sund MM man samlat på sig det lilla man har, trodde ni det? Wow Men det var andra tider (läs utstick) kring sekelskiftet och då skotta man in det som gick vid vissa tillfällen. Absolut inget jag rekommenderar i dagens bistra spelklimat och är man inte riktigt vass bör man ägna sig åt något annat, om det nu är evig rikedom som lockar med spelet.

Vad jag gör i denna tråd? Tja, någon plocka fram den och sist det begav sig låg jag troligen under en palm i Dubai. Smile

Kommentator
inlagd Göm replik
analysförmåga för jag spelar på marknader och även om det finns verktyg, går det många gånger inte som man planerat...

Inlägg: 32 | Registrerad: Fri 2006 06 02 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Informationsletare
inlagd Göm replik
Zahara, jag håller helt och hållet med dig. Analysförmaga.

Vilken sajt talar du om? Är det fasta odds eller spread?

Inlägg: 2 | Registrerad: Tue 2007 11 13 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kommentator
inlagd Göm replik
det är "fixed odds" och dessutom är det finansiella marknader, sports är inte precis min sak. Smile Fastän vi ska se... om Barca fortsätter bra under säsongen...

Inlägg: 32 | Registrerad: Fri 2006 06 02 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kommentator
inlagd Göm replik
quote:
essutom så finns det alltid en omgivning som starkt ifrågasätter varför du lägger ned så mycket tid på spel.

jag lyckas inte rösta Frown Det ger mig ett fel.

Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Den här röstningen är nog avslutad sen knappt ett (1) år. Smile

inlagd 2 Jan, 2007 little friend

Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community  

Copyright © BettingAnalysis Ltd 2003 - 2008 For problems or questions regarding this forum, please contact webmaster@bettinganalysis.com.