Sida 1 2 
Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Kommentator
inlagd
Hej

Nu har jag läst på om hur man räknar ut vad spelbolagen har för utbetalning och vad dom räknar med för chans i procent för 1 x 2. Probemlet är väl mest att det tar tid och att sannoliheten för min procentuella bedömning är bättre än betalda proffs inte är stor.

Sen läste jag om referensbookies. Jag antar att med detta menar ni att man kan jämföra oddsen hos t.ex. svenska spel mot vad t.ex unibet erbjuder och på så sätt spela när svs erbjder högre odds än vad unibets betalda proffs ger?

Nu funderar jag på att testa på "torrsimm" i ett par månader med noga bokföring av låtsasspelen innan jag gör ett försök med egna pengar.

Är det en bra metod att endast jämföra oddsen mot en annan bookie??

Inlägg: 26 | Registrerad: Wed 2007 07 11 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tippare
inlagd Göm replik
Om du bara spelar när SvS har utstick gentemot Unibet lär det inte bli så många spel. Sen går det inte att ha en referensbookie för det varierar från sport till sport då det är olika oddssättare på olika sporter.

Jag brukade exempelvis ha Expekt som referens i tennis o spelade när det var stora skillnader hos konkurrenter. Dock har de blivit sämre nu så jag gör inte detta längre.

Vore mycket intressant att se vad folk har för referenser. Här kommer ett litet axplock av mina egna:
Svensk ishockey/fotboll SvS
Elitserieinnebandy NB
Tennis Hade Expekt
Cykel UniBet

Inlägg: 129 | Registrerad: Tue 2006 07 25 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
quote:
Om du bara spelar när SvS har utstick gentemot Unibet lär det inte bli så många spel.

Byt ut Unibet mot marknaden (vilket ofta är samma sak) så klarar man sig bra. Hittar man inte minst 2 spel om dan hos SS (snitt) så beror det bara på dåligt jobb/kunskap hos vederbörande. Se bara till att diffen är tillräckligt stor och hur vet man det då? Smile

Ja ett minimumkrav jag har är att man teoretiskt ska kuna surebeta mot asien-marknaden. Då det är möjligt. Exempel: Svenska Spel har 2 ggr och då ska asien ha minst 2 ggr på +0.5 - andra laget. Men har marknaden rasat från t ex 2.30 vill jag ha större marginaler än så för att hugga 2 ggr. Svårt att ge några generella råd. Man får pröva sig fram och i ditt fall duck räkna med en del lärpengar. Inget att skämmas för, jag gör det inte själv fast det blev en både dyr och långvarig skola. Smile

Odds på asien https://www.sportmarket.com/index.aspx och ett gott råd kan vara att hålla sig till fotboll tills man blivit varm i käderna.

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Ett litet exempel som strax startar. Svenska Spel är högst världen med 2.35 på Blues i finska hockeyn. Vi kollar in hos http://www.pinnaclesports.com/default.aspx? som har 1.725 på motståndarna (+0.5) Det innebär att bolaget själva vill spela Blues till 2.38 (10/7.25 + 1 = 2.38) Så det blir pass på denna. hat_off

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Moderator
Bild av Trollet
inlagd Göm replik
Ett betydligt enklare sätt är att ta oddset / nettooddset, alltså 1.725 / 0.725 = 2.38.
Funkar (förstås) även andra vägen, 2.38 / 1.38 = 1.725.

Inlägg: 1095 | Registrerad: Thu 2004 03 04 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
För den som klarar av att lägga till 1 i huvudet ger 10/7.25 minst jobb med fingrarna. Razz

Kommentator
inlagd Göm replik
Tackar och bockar för hjälpen thumbs

Ska ta ditt råd och börja med bara fotboll. Torrsim tillåbörja med.

Inlägg: 26 | Registrerad: Wed 2007 07 11 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kommentator
inlagd Göm replik
Om jag har förstått det rätt så är parma-palermo hemma på monopolet ett värdespel t.ex. ?

Investerare
Bild av Nordahl
inlagd Göm replik
Om du definierar ”värdespel” som surbet mot asians så finns ett marginellt surebet att göra där, men huruvida det faktiskt är ett värdespel får vi aldrig veta. Notera dock ett ganska markant oddsfall på hemmalaget och Wagner himself har nog inte mer än ringat in matchen… Wow

Jag har ett annat tips: Lyssna på "Tipskungen" (Ulrik, i detta fall) och gör precis tvärtom…
devildancing

Zlatan is more than just a human; he's a gift to all of you…

Inlägg: 1866 | Registrerad: Sun 2005 11 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Inte ens ringat in och 2.34 på Betfair som är en minst lika god hjälpreda som asien - för dom har ju alla odds utan kvartsbollar och dylikt. Hur som helst, absolut inget jag petar i nu. Det där minimumkravet jag nämde är bara tillämpligt sista kvarten ungefär. För går baksidan upp till 1.80 i morgon så sitter vi där med skägget i brevlådan.

quote:
Om jag har förstått det rätt så är parma-palermo hemma på monopolet ett värdespel t.ex. ?

Men rätt tänkt och du är redan på rätt spår. thumbs

Torrsim var det ja! Undrar hur många somrar man höll på innan ungdjäveln lärde sig simma? Frown Confused

Kommentator
inlagd Göm replik
Okej. Vart ser man oddsjusteringarna på svenska spel??

Såg nu när du påpekar det att parma spelats som högst på 2.52 på betfair. Fast det oddset är väl utan kommisionen på 5%? Blir det 2.39 som bäst med kommmisionen inräknat då?

Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
2.34 är oddset i skrivande stund och monopolets ändringar brukar man upptäcka när man ska spela.

Kommentator
inlagd Göm replik
quote:
Det där minimumkravet jag nämde är bara tillämpligt sista kvarten ungefär. För går baksidan upp till 1.80 i morgon så sitter vi där med skägget i brevlådan.

Okej. så man bör ha goda marginaler om man ska spela i god tid och om man inte har det så bör man avvakta alternativt spela just innan spelstopp så länge oddsen inte rört sig åt nått håll?

Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Ja.

Analytiker
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by da_duck:

Såg nu när du påpekar det att parma spelats som högst på 2.52 på betfair. Fast det oddset är väl utan kommisionen på 5%? Blir det 2.39 som bäst med kommmisionen inräknat då?

Nä det bli 2,444

Inlägg: 546 | Registrerad: Sun 2003 07 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kommentator
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by cistercian:
quote:
Originally posted by da_duck:

Nä det bli 2,444

Okej. Det är ett tag sen jag läste matte A på gymnasiet nu. tog 2.52 - 5% i miniräknaren men det kanske inte blir rätt om man räknar så? Eek

Punter
inlagd Göm replik
Räkna på 1,52 istället Smile

Vinnare gör inte annorlunda saker, de gör saker annorlunda.

Inlägg: 227 | Registrerad: Sun 2004 02 08 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Kommissionen är på nettovinsten och inte på bruttot inklusive insatsen. Läs mer i AlltomSpels spelskola. hat_off

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kommentator
inlagd Göm replik
Tackar tackar fan_to_you

Ska försöka plöja mig genom hela spelskolan trots att det blir lite väl mycket formler hit å dit.

citerar redaktörn i länken han skickade: "(odds * procentchans = värde (över 100 i värde = spelvärt))" Intressant!

Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Behövs nog extra mycket torrsim innan du börjar med egna värderingar. Låter enkelt men är faan så svårt i praktiken.

Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community Sida 1 2  

Copyright © BettingAnalysis Ltd 2003 - 2008 For problems or questions regarding this forum, please contact webmaster@bettinganalysis.com.