SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
Strategier
Spelstrategier
livebetting (betfair)|
Go
![]() |
Ny
![]() |
Sök
![]() |
Uppdatera mig
![]() |
Verktyg
![]() |
Replik
![]() |
|
|
Analytiker |
Någon som följde livespelet på Valladolid - Real Madrid? Tror aldrig jag sett något så sjukt. Gick att spela Valladolid till 5.4 i halvtid och då var Valladolid klart bättre i första halvlek. I andra halvlek går Valladolid ut och dominerar matchen, nästan spel mot ett mål. Det dröjer inte länge innan man kan spela Valladolid till 6.4 ggr.
Direkt efter att Valladolid gör 1-0 verkar marknaden fatta och få faller Valladolid från 6.4 till ca 1.55. Sedan går Madrid och får en poäng med sig trots knappt en chans i andra halvlek förutom målet. Spelade först till 5.4 i halvtid och fyllde på till 6.0 och 6.2 i andra halvlek. Direkt efter 1-0 bokade jag Valladolid för att säkra upp mina vinster. Efter en del viktande ligger jag med 5k vinst på Valladolid, 2k vinst på Madrid och 1k vinst på oavgjort. Klart man grämer sig att man inte viktade över lite mer till X där på slutet när det var väldigt billigt att göra så. Hur skall man göra i de lägena när man sitter på stor vinst på ena sidan? Hur brukar ni göra? |
||
|
Hedge Master![]() |
Det är väl olika hur folk gör. Men utan en färdig strategi före matcherna hur du ska agera, är det stor risk att en infarkt eller hjärnblödning tar kål på dig.
Du kommer tycka att du gör fel i alla matcher och det är inte speciellt snällt mot kropp och själ. Med en plan - som täcker dom flesta eventualiteter kan du möjligtvis få bäring i verksamheten. Inte annars. "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
Forum administrator![]() |
Håller med Wagner att du behöver en strategi före matcherna som omfattar maxrisk och hur du skall agera i olika situationer. För det första så behöver du bestämma dig för om livespel går ut på att träffa slutresultatet eller plocka värden under en match. Sedan om du skall "göra dig grön" eller inte. Just den här matchen var nog inte så märklig, då oddset på Real Madrid hölls nere pga hårt köptryck. Krysset sjönk i takt med tiden och då blir det tredje tecknet automatiskt efter en 100 % skala.
Frågan är vad du spelade på? Att Vallodlid skulle vinna eller att de skulle göra nästa mål? Spelade du på att de skulle vinna så borde du stått kvar och möjligen reducerat risken till 0. Spelade du på nästa mål, så hade en utjämning varit att rekommendera för att sedan fatta ett nytt beslut. Eller säg så här, om du efter deras mål bedömmer att en kvittering är högst sannolik och oddsen ger dig stöd, så skall du boka av så att du har merparten av vinsten på X, O eller en lägre risk på 2 och vinst på 1. För när kvitteringen kommer så är det nästa beslut, stannar matchen 1-1 eller kommer något av lagen göra 2-1 resp 1-2. I det läget så görs ovanstånde om igen och du fördelar. I ditt fall fick du en större vinst på Real än på X, vilket jag har lite svårt att förstå. Det mest naturliga är att 1-0 först blir 1-1 och med den tid som fanns kvar så hade X hamnat under 2,00 och därför hade du normalt haft tid till att fatta ett nytt beslut. Du kan inte utgå från två snabba mål, då sannolikheten för det är mycket låg. Nästa scenario är om du tradar och då har du inget som helst fokus på slutresultatet. Då fanns det en lämplig match igår mellan Man U och Chelsea. Efter rött kort så sjönk Man U dramatiskt och det fanns läge att boka 1 eller köpa X. Tog tio minuter så hade marknaden justerat till den överreaktionen och du kunde gå ur. Tennis är väl den sport tillsammans med Dart och Snooker som gjort sig mest känd att vara tradingvänlig. Samtidigt farlig eftersom det lätt kan gå åt fel håll. Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
|
Analytiker |
Tack för tipsen. Jag spelade Valladolid för att jag tyckte de låg närmast seger och då måste det varit värde i de odds jag fick. När de sedan gjorde 1-0 så började de backa hem, då bokade jag dem.
Finns det några bra böcker på området livebetting på oddsbörser? |
|||
|
Punter![]() |
Definitive guide to betting exchanges lärde mig en hel del i alla fall. |
|||
|
Forum administrator![]() |
Idag fick marknaden åter lära sig att 11 man mot 10 inte automatiskt innebär övertag, mål och vinst. Derbyt mellan Dortmund och Bochum hade rönt stort intresse och de sista 10 minuterna steg oddset på hemmalaget från 2,00 till 2,14 innan avspark. Flera bolag hade sänkt Bochum, vilka också inledde mycket bra. Oddsdrift på hemmalaget rätt rejält innan de gjorde 1-0 på en frispark, knappast rättvist. Kvitteringen kom och i paus 1-1. Händelsfattig inledning av andra även om över 2,5 odds tydde på motsatsen. Så kom den andra varningen, rött kort och Dormund var nere på 10 man.
Jag bokade Bochum 3,00 från de 5,20 som de stod i innan kortet. Men marknaden tryckte på och tom 2,80 matchades och det tog över tio minuter innan en etablering skedde på 3,15 och normaldrift inleddes. Så kom efter en massiv Bochumpress som så ofta förr, mål för det decimerade laget och ridå. Nu är det inte så att 10 mot 11 innebär mål, men ökade verkligen vinstchansen för Bochum från 19 % (5,20) till 36 % (2,80) iom att de blev en man mer? Nej, anser jag och kring 25 % (4,00) hade varit rimligt. Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
| Föregående Sträng | Nästa Sträng | powered by eve community |
| Please Wait. Your request is being processed... |
|