Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Punter
Bild av jaroiten
inlagd
Undra hur ni lite mer erfarna spelare hanterar loosingstreaks. Det händer ju faktiskt att ens spel inte sitter under en period, och visst bör man klara sig rätt så väl med ett bra MM säg 1% per standard vad.

Men det är ju aldrig kul att förlora pengar. Roll Eyes

Skulle vara intressant att höra lite åsikter om följande:

Hur lång och stor har er längst loosingstreak varit?

Hur agerar ni? Blir ni omedvetet försiktigare och spelar färre spel, eller fortsätter ni i normal fart.

Hur långt får det gå innan ni minskar storleken på insatserna på era spel, förutsatt att ni lirar flat eller med units?

Själv kan jag ju säga att loosingstreaks tar rätt så hårt på mig och jag hatar att ligga långt under toppnoteringen av min bankrulle. Nog känns det allt som att jag gärna avstår att spela högoddsare som jag anser ha värde utan mer inriktar mig på att spela lågoddsare som har värde.

"Davydenko fick en varning under matchen av domaren för att han inte längre försökte vinna matchen!" - http://betfairdaytrader.blogg.se/

Inlägg: 271 | Registrerad: Fri 2006 10 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Investerare
Bild av Glenn.S
inlagd Göm replik
Loosingstreak Confused Skämt o sido! I mitt fall är det nog så att jag spelar färre spel som är "bättre" pålästa! Mao jag tar mig själv i örat går tillbaka till "basic" o börjar om.
Hybris är lätt att få i den här branschen o stoppar man inte den i tid så är man stekt innan
man hinner säga " i Reval sitta ni alla i natt i slaveri" baklänges Big Grin

Inlägg: 1584 | Registrerad: Sat 2005 02 12 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Investerare
Bild av Nordahl
inlagd Göm replik
Kanske har jag aldrig drabbats av hybris, men gott självförtroende är aldrig någonting som jag upplevt som en negativ influens i mitt spelande. Kan aldrig påminna mig själv ha gått ifrån en härlig formtopp till ett riktigt botten-napp där jag känner att jag spelat för mkt. När jag har självförtroendet på topp kommer snarare vinsterna av sig själva och hur jag än gör ramlar stålarna in. Jag lägger fler egna spel och tar ryggar från höger och vänster.

Vad gäller de mindre ljusa perioderna så känner jag igen mig i Jaroitens beskriving och för att bryta trenden tar jag det lite lugnare en period och lämnar datorn. När jag väl sätter mig där igen så läser jag noga in mina egna spel innan jag lägger dem, men litar fortsatt på min omgivning. Att ha ett nätvärk med stabila ryggar kan vara ett bra dra sig upp ur gropen..

Zlatan is more than just a human; he's a gift to all of you…

Inlägg: 1866 | Registrerad: Sun 2005 11 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
 Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community  

Copyright © BettingAnalysis Ltd 2003 - 2008 For problems or questions regarding this forum, please contact webmaster@bettinganalysis.com.