Jag är en glad amatör inom sportsbettingvärlden som söker lite vägledning. Jag har småspelat under hela hösten och lyckats hitta ett marginellt plusresultat än så länge, men inser att jag kanske tillämpar fel strategi i flera aspekter efter att ha snokat omkring på detta forum.
Jag spelar mest och bäst på Elitseriehockeyn, men även fotboll och främst Champions League.
Det jag nu söker är rekommendationer hur jag skall gå tillväga med mitt kapital ?
Jag har en kassa på 7500kronor, är fasta insatser att föredra och isåfall på hur många % av kapitalet ?
Efter att ha läst en spelblogg på expressen har jag även sett att det spelas efter units, hur fungerar det ?
Normalt så tycker jag det är bra att sätta en budget med hur mycket du får spela för per månad om du nu ska spela alls. Det är enbart om du går plus(högst osannolikt, tyvärr) som du behöver ägna dig åt kassahantering.
Om det nu skulle fortsätta gå marginellt plus så se till att din snitt insats landar någonstans runt 0,5% av kassan så behöver du inte oroa dig. Går det bra(säg 107% återbetalning, alltså du tjänar 7 sek per 100 sek satsad) så kan en hel procentenhet vara bättre. När du lägger spel som går rätt väg mer sällan än ungefär 25% så får du se till att värdet är högre än snittet. När insatserna är så låga i förhållande till kassan, värdet och slh så kommer inte kassahanteringen vara boven i dramat om du konkar.
Några gillar att sätta en fast procentsats på sin kassa och justerar beloppet efter varje spel, några spelar ett fast belopp och justerar upp beloppet när hela kassan ökat med 25-50%, några använder något de kallar Kelly och massa annat. Vilken variant du väljer spelar inte så stor roll så länge du håller ner insatserna.