Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd
Sportspel växer, men fortfarande är den allmänna hållningen att det skall tippas vinnare. Det speglas av media, av förhållandet att nästan ingen litteratur eller utbildning köps på området (jfr gärna med poker där kunskaptörsten är enorm). Att matematik är det ämne i skolan som har minst medelmåttor av samtliga ämnen spelar säkert också in. Matte är du bra på eller har svårt för (enl. undersökningar gjorda av Skolverket)

Webbfråga, frågeställning:
Hur länge har du spelat seriöst och med seriöst menar vi att du gör någon form av analys och inte bara letar vinnare? (obs! innebär inte att du lever på detta eller ens går plus utan endast attitydundersökning)

Val:
över 10 år
mellan 5 o 10 år
mellan 2 o 5 år
mellan 1 o 2 år
mitt första år
nöjesspelar enbart

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Jag tror att vi har betydligt fler som tillhör "mellan 1 och 2 år" och "mitt första år", men som inte vågar svara. Syftet med denna typ av undersökningar är att se vilket behov av kunskap som behövs. Om staplarna är sanna, så kan jag ta bort spelskolan från siten AlltomSpel. Om det är som jag tror så bör de uppdateras och kompletteras.

Frågan var Hur länge har du spelat seriöst?, inte hur länge du har spelat. Då vi vet sedan tidigare att medelåldern på detta forum är betdyligt högre än på "tyck som jag annars kan du dra forumen", så är det självklart att ni har spelat länge. Men handen på hjärtat, hur länge har det varit seriöst?

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Som man frågar får man svar - får bli ordspråksburkens bidrag. fan_to_you

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Var frågan otydlig, är det ironi från din sida eller hur skall jag tolka det hela då jag inte förstår vad du menar?

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Frågan var tydlig så då återstår väl "ironi" då. hot to day

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Fyllkaja
Bild av bananbilen
inlagd Göm replik
att ni alltid ska bråka! Wink

Inlägg: 666 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kommentator
inlagd Göm replik
jag är inne på mitt första år, till och med mitt första halvår när det kommer till sportspel på ett seriöst sätt.

har spelat sen jag var liten på de mer traditionella sätten. Men inte på det här viset med kassa och leta odds och så vidare.

Tills för ett halvår sedan hade jag inte spelat utanför svenskaspels ramar.

Om folk drar sig för att vara ärliga i den här frågan beror nog på den ton som finns gentemot mindre rutinerade spelare.

intressant tråd.

"Nunc cognosco ex parte"

Inlägg: 45 | Registrerad: Sat 2006 11 18 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by ares83:
Om folk drar sig för att vara ärliga i den här frågan beror nog på den ton som finns gentemot mindre rutinerade spelare.

Inga nick eller IP-nummer kommer att publiceras, jag lovar. Smile

Kommentator
inlagd Göm replik
skönt å veta Wink

"Nunc cognosco ex parte"

Inlägg: 45 | Registrerad: Sat 2006 11 18 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
 Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community  

Copyright © BettingAnalysis Ltd 2003 - 2008 For problems or questions regarding this forum, please contact webmaster@bettinganalysis.com.