Sportspel växer, men fortfarande är den allmänna hållningen att det skall tippas vinnare. Det speglas av media, av förhållandet att nästan ingen litteratur eller utbildning köps på området (jfr gärna med poker där kunskaptörsten är enorm). Att matematik är det ämne i skolan som har minst medelmåttor av samtliga ämnen spelar säkert också in. Matte är du bra på eller har svårt för (enl. undersökningar gjorda av Skolverket)
Jag tror att vi har betydligt fler som tillhör "mellan 1 och 2 år" och "mitt första år", men som inte vågar svara. Syftet med denna typ av undersökningar är att se vilket behov av kunskap som behövs. Om staplarna är sanna, så kan jag ta bort spelskolan från siten AlltomSpel. Om det är som jag tror så bör de uppdateras och kompletteras.
Frågan var Hur länge har du spelat seriöst?, inte hur länge du har spelat. Då vi vet sedan tidigare att medelåldern på detta forum är betdyligt högre än på "tyck som jag annars kan du dra forumen", så är det självklart att ni har spelat länge. Men handen på hjärtat, hur länge har det varit seriöst?
Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.
Som man frågar får man svar - får bli ordspråksburkens bidrag.
"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen
"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen
Originally posted by ares83: Om folk drar sig för att vara ärliga i den här frågan beror nog på den ton som finns gentemot mindre rutinerade spelare.
Inga nick eller IP-nummer kommer att publiceras, jag lovar.