Vi har tittat på en del programvara som skulle lämpa sig för livechat. Chat innebär att allt du skriver uppdateras i realtid och upp till 500 personer kan chatta samtidigt.
Min idé är att vi skall inbjuda till livechat då och då. Inför viktiga matcher och ligaomgångar. Ett förslag är lördagmorgon mellan 9:00 - 11:00 inför Premier League. Andra förslag kan vara ett par timmar innan matchstart för en Champions League omgång. etc.
Tycker du att detta är en bra idé och är du intresserad att vara med? Svara här med dina egna kommentarer.
----------------------------- Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.
Jag tycker det låter mycket intressant, om man håller chatten till spel och inte fanssnack som man kan hålla på med någon annanstans. Men väl värt ett försök, och om det fungerar så är det kanon!!!
Vill också att vara med och chatta, helst lördag morgon. Hur kommer det attt funka, skall man använda sitt vanlig nick och hur loggar man på ? Frågor gillar du väl red?
skillnaden mellan ett forum och en livechat är stora. På en livechat så skriver du rakt in på en anslagstavla (likt MSN Messenger eller IQ) och allas inlägg listas vart efter de kommer upp. Du behöver inte tänka på att starta ett träd eller skriva ett svar.
Du bara skriver rakt in och varje gång du trycker på retur (enter) så postas det du skriver. Konversationen blir därför mycket snabb och allt uppdateras i realtid, varför du inte behöver trycka på uppdatera (refresh ctrl+F5). Det är som att sitta i en grupp och diskutera, fast det sker i skrift on-line. Lämpar sig perfekt om vi har fastställda ämnen annars kan det lätt bli mest chatter
Jag kommer lägga upp en sida för chatten och annonsera första försöket. Champions League nästa vecka kan ju vara en lämplig provrunda.
Mer detaljer kommer.
----------------------------- Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.
Nu är AlltomSpels livechat redo att tas i bruk och vi kommer till en början schemalägga diskussionerna. Jag tycker det är meningslöst att föra en chat om det inte är tillräckligt många inne i chatrummet.
Chatten hittar du på AlltomSpels chat room, där det finns instruktioner. Prova gärna att du kommer in och att allt fungerar som det ska. Om det är några problem maila då till webmaster@bettinganalysis.com, så skall vi försöka fixa till det.
Vår första livechat är planerad till lördag morgon mellan kl. 09:00 och 11:00. Ämnet är EM kvalet och de fem play-off matcherna vi har på lördag eftermiddag. det kan nog bli en hel del diskussion kring vänskapslandskamperna också.
Väl mött på lördag morgon och tänk på att se till att din browser kan tolka java. Du hittar mer info om hur man tillåter Java på denna länk..
Livechat pågår just nu där vi diskuterar lördagens drag. Logga in på AlltomSpels livechat nu. Ingen registreing eller programvara behövs. En ren javachat som är snabb och enkel
Vi var inte så många som var med igår på premiären. Desto bättre att vi hitta bra spel och hade sköna resonemang. Alla spelen på Nationwide kom den vägen. Idag har vi haft två sittningar på chatten och hittat nya bra spel.
Stort tack till ZoolOO, bunkern, hotelliggaren, THE PLAYER och Redaktören som samtliga varit med och chattat. Hoppas flera är med nästa gång då vi rekar Elitserien. På tisdag tror jag det är, eller hur?
Nästa gång är vi fler, för vem vill missa sköna vinstdrag
Det är lugnt Tenelux, vi kommer anslå tider på sidan. Målet är att hitta bra tidpunkter och ämnen att chatta om. Jag tror att chatten kommer utvecklas bra och att vi inom kort kommer hitta bra former för detta.
Jag hittade denna tråd från stenåldern. Hur blev det med livechatten. Gjorde ni några fler försök? Iså fall hur gick det? Ja har väl mina misstankar att det inte blev nån hejdundrande succe
"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen