Moderators: Redaktör
Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Debattör
inlagd
Vill passa på att berömma er sida framförallt för de fina artiklar som skrivits. Skönt med ngn som inte bara riktar i sig på att få en portföljs värde att stiga, utan även försöka behandla frågor kring spelarnas intressen. Smör, smör, smör... Smile

Tänkte önska, med reservation för att ha missat det, att ni följer upp era spel i en Flat-version och inte bara utifrån den 1-10 insatsstrategin som ni själva använder.

Tack på förhand!

Mvh
Erik

Inlägg: 97 | Registrerad: Sat 2004 01 17 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Tack för berömmet och det värmer. hat_off

Jag kan publicera en flat bet version av historiken om du är intresserad. Dock skall det betonas att de individuella skribenterna i Expertgruppen har baserat sina spelförslag på en given strategi. Viktigt för mig är att samtliga som skriver spelförslag på AlltomSpel lägger tonvikten vid att värdera. Värdera ett objekt är det svåraste som finns och samtidigt det viktigaste.

Flatbet är vad jag rekommenderar till alla att använda fram till den dag då du kan bevisa att movebet skulle kunna ge dig mer avkastning. Att som vi gör använda units (enheter) har sin grund i att jag vill ge samtliga läsare en chans att anpassa spelförslagen till egen plånbok. Den som har en spelkassa på 1000 kr kan följa AlltomSpel och den som har en spelkassa på 1 000 000 kan också följa oss.

En unit är ett fastställt belopp, t.ex. 100 kr och ett maxspel 10/10 blir då 1000 kr. På detta vis är riskexponeringen inte i relation till utfallet av föregående spel utan fokuserat på det individuella objektet. Likheten med flatbet är då mycket nära, med skillnaden att ett spel där värdet bedömms stort får mera pengar på sig.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Debattör
inlagd Göm replik
Vad bra!

Skulle gärna diskutera Flat kontra Move, men har för lite på fötterna för att direkt säga att det tidigare är bättre än det senare. Har dock svårt att se att Movebet skulle ge en bättre avkastning per satsad krona om alla de spelen man spelar är värdespel. Fanns en strålande diskussion om detta på SO med mycket bra inlägg av Barry, men jag tvivlar på att den finns kvar...

Mvh
Erik

Inlägg: 97 | Registrerad: Sat 2004 01 17 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Nu finns det en jämförelse upplagd där summeringen av vår historik finns presenterad i flat bets format.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tippare
MSN does not support status - click here for the profile.
inlagd Göm replik
Lysande Redaktören!!!
Det var en MYCKET intressant läsning. thumbs
Man fick sig en tankeställare.
Får tacka för det!!!
hat_off

surf

Inlägg: 111 | Registrerad: Sun 2003 08 24 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Tack för detta och jag tycker att du och alla andra skall vara mycket försiktiga kring movebet. Rygga gärna någon som du har bra uppföljning på, men för också en flat bet bokföring på dem du ryggar så att du kan jämföra. Vi har en betalsite som kör movebet och de har en tendens att stiga fort och falla fort. Mer om detta i min artikel om betalsiter, som är under produktion och kommer snart.

Debattör
inlagd Göm replik
Snyggt jobbat herr Redaktör!

Är mycket imponerad av era artiklar, hög klass rakt igenom och finns inget liknande vad jag har noterat varjefall. Mycket uppskattat, säg till när ni tänker lansera en tidning, så kan ta hand om sexspalten eller nåt... Confused Big Grin

Mvh
Erik

Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Tack Erik,

ja jag lovar att säga till när vi lanserar vår tidning. AlltomSpel har en hög ambition och jag hoppas att vi har något att tillföra branschen och er läsare. Ekonomi är i vårt fall precis som för alla publikationer helt avgörande och endast genom nöjda läsare kan vi skapa nödvändiga intäkter. Ju fler läsare desto lättare att skapa intäkter via framför allt annonser. Ett alternativ är förstås prenumeration av AlltomSpel om ni läsare tycker vi är tillräckligt bra och är beredda att betala för det vi tillhandahåller?

Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community  

Copyright © BettingAnalysis Ltd 2003 - 2008 For problems or questions regarding this forum, please contact webmaster@bettinganalysis.com.