Moderators: Redaktör
Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Experttippare
inlagd
Jag har lagt marke till att valdigt ofta stammer inte tidningarnas matchkommentar med vad jag sjalv har sett nar jag varit pa plats. Pagrund av detta ar det ofta svart att veta om ett lag kanske har en formsvacka pa gang, nagon het spelar, bra spel men otur, dalig dommare, etc, etc.
Darfor funderade jag om det kanske vore mojligt att ha ett forum med matchkommentarer dar folk som har sett matcher kan kommentera matchen.
Sjalvklart ska ett krav vara att man har sett hela matchen inte nagot sammandrag eller liknande.
Jag tror faktiskt att det kan hjalpa ganska mycket att hitta sakra spel men framforallt skrallarna vilka kan ge mycket pengar ibland. Whites hade t.ex Newcastle - Partizan till 7.50 en sadan rek ar svar att gjora utan att ha sett mycket fotboll och ha bra koll pa lagens form etc.

Inlägg: 165 | Registrerad: Sun 2003 09 14 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Mycket bra förslag Jens, jag kan tänka mig att ha en sektion på siten AlltomSpel med matchreferat. Skulle dock först vilja göra iordning så att alla också lätt kan söka på t.ex lag och/eller liga.

EN fråga dock. Hur många här på forumet och bland Er som regelbundet besöker AlltomSpel skulle vara intresserade att posta ett kort referat (100 ord) på de matcher du ser live?

Skriv ditt svar här så får vi se om det är någon idé att följa upp Jens utmärkta förslag.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tippare
inlagd Göm replik
Problemet är väl ofta att man ser helt annorlunda på saker och ting, speciellt när man hejar på ett lag så kan det ju vara rätt knepigt att vara helt opartisk.
Det gäller ju att man har förtroende för den person, webbsida eller tidning som skriver om matchen...
Jag skulle tänka mig att skriva kortare referat och om saker som jag observerar. Om det bara gäller live-matcher så är det Hammarby i fotboll som gäller för min del, men det är ju inte särskilt aktuellt så länge till...

Inlägg: 104 | Registrerad: Sat 2003 08 02 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Tack för det Palini, men precis som du säger så är Allsvenskan snart slut. Tänker dock ta fasta på detta och uppmana till att ni sänder in matchkommentarer.

Om du sett en match live på plats eller på TV (är godkänt) och känner dig manad att skriva ett kort referat 100 -200 ord så vill vi ha det. Det skall vara objektivt skrivet och med hänsyn taget till detaljer som kan påverka spelet på dessa två lag för nästa omgång.

Vi vill se matchkommentarer som vi har nytta av, de andra vinklade varianterna kan ju läsas i vilken blaska som helst. Inkommna bidrag kommer publiceras och länkas från respektive ligasida på AlltomSpel. Underteckna med ditt namn eller nick du har på vårt forum.

Insända bidrag skickas till info@alltomspel.info.

Tack på förhand från alla som besöker AlltomSpel cheers

-----------------------------
Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Oddsmäklare
Bild av Whites
inlagd Göm replik
Detta vore ju kanon om vi kunde få in och redan är det några här som ser mycket matcher. Jag själv förstås, Jens ser en del spanskt, Johan verkar ju följa nästan allt Smile och The Player följer italienkst har jag sett. Palini kommer igen när Allsvenskan börjar igen osv.

Vill du har på andra sporter också? Det kaske kunde läggas upp en sida på siten med matchreferat? Räcker det om vi lyfter fram det viktigaste och skriver ett kort referat på 100 ord ?

Inlägg: 2683 | Registrerad: Thu 2003 06 12 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Oddsmäklare
Bild av Whites
inlagd Göm replik
De flesta av oss följer Champions League med storst intresse och det är ju långt mellan omgångarna, varför jag ibland glömmer. Kan vi tänka oss att föra lite anteckningar i kväll och i morgon? De som känner sig hågade kan ju sedan skriva ett kort matchreferat och posta här i UEFA forumet. Sedan skall jag be red att lägga upp samtliga på en egen sida länkat från Champions League kolummen. Big Grin

Bra idé, eller Confused

Inlägg: 2683 | Registrerad: Thu 2003 06 12 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
 Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community  

Copyright © BettingAnalysis Ltd 2003 - 2008 For problems or questions regarding this forum, please contact webmaster@bettinganalysis.com.