Moderators: Redaktör
Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Punter
Bild av EaStoN
inlagd
En sak som iaf jag skulle tycka va bra vore om ni kunde sortera spelförslagen i den där kolumnen på startsidan. Så att det förslag som senast kom in ligger längst upp eller nåt sånt. Så syns det bättre när nya förslag dyker upp... Roll Eyes

Inlägg: 238 | Registrerad: Mon 2004 07 12 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Ja dom ligger huller om buller ser jag. Men här är det senaste. hat_off http://www.alltomspel.info/publish/article_4578.shtml

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Dom verkar ligga i tidsordning. Smile

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Vi har valt att ha dem i tidsordning och kan i dag tekniskt inte ha det på något annat vis. Ekonomin tillåter inte en bättre teknisk plattform även om det skulle vara mycket önskvärt naturligtvis. Dock så finns den en genväg att klicka på som ger en bra översikt tycker vi. Samtliga spelförslag.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Nästa hat_off http://www.alltomspel.info/publish/article_4581.shtml

Punter
Bild av EaStoN
inlagd Göm replik
Derby gick ju bra, så varför hoppa av tåget?! hat_off

Inlägg: 238 | Registrerad: Mon 2004 07 12 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
En dubbelbokning i Allsvenskan då både 1 och 2 hamnade under Kristoffers värderingar på In-play matchen Helsingborg -Assyriska.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Det står 1-0 på Livescore och marknaden stannade, men av oddsen att döma då den öppnade igen kan det inte stämma. Confused Helsingborg - Assyriska alltså. Jag lurar på när X skall bokas nämligen.

Moderator
Bild av Trollet
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Redaktör:
Det står 1-0 på Livescore och marknaden stannade, men av oddsen att döma då den öppnade igen kan det inte stämma. Confused Helsingborg - Assyriska alltså. Jag lurar på när X skall bokas nämligen.

Det här var mycket intressant. På svenskfotboll.se hade de ett kort tag 1-0 HIF men ändrade sedan till "straffmiss" och 0-0 igen. Kan det verkligen vara så att Betfairs folk inte följer matchen, utan bara livescore? Nää, väl?

Inlägg: 1095 | Registrerad: Thu 2004 03 04 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tippare
inlagd Göm replik
Nej, så kan det ju inte vara. Att marknaden stängdes beror helt enkelt på att man gör det så fort det blir straffspark.

Inlägg: 102 | Registrerad: Mon 2004 04 12 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Punter
Bild av Esse
inlagd Göm replik
Det som hände i matchen var att HIF mycket riktigt fick straffspark. Andreas Granqvist sätter bollen i mål och börjar fira med fansen. Dröjer dock ett tag tills han inser att domaren har underkänt målet, (p.g.a. att en en spelare i hemmalaget löpt in i straffområdet för tidigt) och straffen måste slås om. Denna gång missar han dock straffen, och därav det "uteblivna" 1-0 målet.

Inlägg: 332 | Registrerad: Mon 2005 08 29 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Moderator
Bild av Trollet
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Rufus:
Nej, så kan det ju inte vara. Att marknaden stängdes beror helt enkelt på att man gör det så fort det blir straffspark.

Givetvis hot to day

Inlägg: 1095 | Registrerad: Thu 2004 03 04 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Betfair har personal som ser på matchen med en knapp i handen. Tänk dock på, vissa av oss har redan råkat ut för detta, att de inte garanterar In-play. Om något händer innan eller under matchen så sitter du där i den position som du hade då det tekniska avbrottet uppstod.

Marknaden stoppas om något av följande inträffar;

Mål, rött kort, straff eller personalen av ren nervositet råkar trycka på knappen! Tänk också på att du som kör via sajten har 4-5 sekunders fördröjning, medan ett proffs som har klientprogramvara mot Betfairs server kan ha så pass lite som 0,5. Sanningshalten i detta kontrolleras just nu då jag har adresserat den frågan till Betfair.

Moderator
Bild av Trollet
inlagd Göm replik
Proffs eller inte, om det finns spelare/bokare som har kortare tid än andra på sig så är det väldigt illa. Har ju märkts att dom slarvat med tryckningarna ibland vid mål i hockeyn och hade man 0.5 sekunders väntetid så hade man tjänat mycket där Smile

Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Helt min åsikt där Trollet och jag vill utröna om så är fallet eller om det är så att programvaruleverantörerna "skarvar" lite i sin reklam kring sin egen förträfflighet. Fördröjningen är som jag ser det till för att skydda samtliga spelare, back och lay. Den mänskliga faktorn med reaktionstid måste vi ju ta hänsyn till. Samt det faktum att det kan föreligga fördröjning beroende på hur sändningen tas emot.

SVT uppger att maximalt 1 sekund kan skilja på analog, digital och en satellitmotagning hos dem. Däremot har Eurosport 2-3 sekunder beroende på att ljudspåret läggs på i Stockholm och sänds upp till satelliten. Amerikansk sport kan dock släpa betydligt längre pga reklamavbrotten och att den amerikanska reklamen ersätts med vår reklam eller annat material. 30 sekunder upp till betyligt längre på golf, baseball, basket och amerikansk fotboll är snarare regel än undantag.

Rekare
inlagd Göm replik
quote:
personalen av ren nervositet råkar trycka på knappen

Dom kanske skulle ge dom dar "nervvraken" en valium eller 2 infor varje arbets pass. Da kanske dom blev lite sena med att trycka i stallet. Cool

Inlägg: 154 | Registrerad: Mon 2005 01 17 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Helt klart är ju att vissa får ut sina odds snabbare än fem (5) sekunder. Alla som följt en tennismatch förstår vad jag menar. Är det tätt som fan och en avgörande boll går i nät tar det inga 5 sekunder innan nya (helt andra) siffror ligger uppe.

Oddsmäklare
Bild av Whites
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Brytet:
quote:
personalen av ren nervositet råkar trycka på knappen

Dom kanske skulle ge dom dar "nervvraken" en valium eller 2 infor varje arbets pass. Da kanske dom blev lite sena med att trycka i stallet. Cool

Hörde något löst rykte om en utlokalisering till Kalifornien pga av detta! Guvenören lär ha hittat medlet för en mera avslappnad attityd till jobbet! Wink

Inget Premier League-lag i något land är så pass överlägsna att det finns värde i odds på 1,39 eller lägre!

Inlägg: 2683 | Registrerad: Thu 2003 06 12 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Oddsmäklare
Bild av Whites
inlagd Göm replik
Lite mera seriöst inlägg! Jag har också sett matchningar in i SUSPENDED och undrat vad detta har berott på. Hur är det hos spelbolagen? Jag har aldrig spelat LIVE någon annanstans än Betfair, men antar att fördröjningen är likadan?

Inget Premier League-lag i något land är så pass överlägsna att det finns värde i odds på 1,39 eller lägre!

Inlägg: 2683 | Registrerad: Thu 2003 06 12 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kommentator
inlagd Göm replik
En annan frågeställning är om man ser matchen via digital TV t.ex Boxer. Jämfört med den analoga sändningen skiljer det även där ca 2 sek (min uppskattning) d.v.s den digitala sändningen har fördröjning.
Sen kan man även lyssna på sportradion, de ligger ofta ca en sekund före verkligheten Roll Eyes

Inlägg: 33 | Registrerad: Tue 2004 04 20 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kommentator
inlagd Göm replik
OOps , detta var redan behandlat i tråden ser jag nu. hot to day

Inlägg: 33 | Registrerad: Tue 2004 04 20 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Investerare
Bild av Glenn.S
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Bo N:
En annan frågeställning är om man ser matchen via digital TV t.ex Boxer. Jämfört med den analoga sändningen skiljer det även där ca 2 sek (min uppskattning) d.v.s den digitala sändningen har fördröjning.
Sen kan man även lyssna på sportradion, de ligger ofta ca en sekund före verkligheten Roll Eyes

Glenn Hysén ligger ofta ca 10 sek före verkligheten men har aldrig rätt när tiden väl har hunnit ifatt honom twoface

Inlägg: 1580 | Registrerad: Sat 2005 02 12 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Punter
Bild av Esse
inlagd Göm replik
killingme

Inlägg: 332 | Registrerad: Mon 2005 08 29 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
 Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community