SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
Tävlingar och övrigt
Spelberoende
Stora spel = spelmissbruk?|
Go
![]() |
Ny
![]() |
Sök
![]() |
Uppdatera mig
![]() |
Verktyg
![]() |
Replik
![]() |
|
Forum administrator![]() |
|
||
|
Hedge Master![]() |
Borde inte "Begränsa förlusterna" vara ett självklart alternativ när vi röstar om spelansvar?
"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
Forum administrator![]() |
Hade jag haft facit i hand så hade jag erbjudit mina tjänster till butiken i Malmö.
Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
|
Tyckare |
Jag tycker att kontrollen av reklamen borde vara bättre.
Exempelvis finns det mycket skitreklam som lockar till snabba pengar, snabba klipp etc. Spel är inga snabba pengar och inga klipp. Spel handlar om långsiktig bankroll och kunskap precis som tidigare sagts om att begränsa sina förluster..... Men poängen var kontroll av reklamen på ett bättre sätt. ------------------------------------ Vinnade Speltips PÅ Nätet: http://speltips.blogspot.com ------------------------------------ |
|||
|
| <Obstinat>
|
Så hur resonerar du själv då kring den reklam som du har på din blogg?
|
||
|
|
Fyllkaja |
obstinat? |
|||
|
|
Tyckare |
Replikerar ditt svar obstinat.
Jag har aldrig sagt att det är fel med reklam för spel. Jag tycker tvärtom att alla utländska spelbolag skall få marknadsföra sig fritt i Sverige. Min poäng var däremot att kontrollen av vad som sägs i reklamen borde vara större. Ett exempel är KENO. Som marknadsförs med sloganen lätt å vinne. Det är aldrig lätt att vinna i ett spel framförallt inte i KENO som säkert har ett avdrag på uppemot 40%. Vilket innebär en direkt missvisande reklam. Det är detta som var min poäng och är min poäng. M.V.H. Björn. ------------------------------------ Vinnade Speltips PÅ Nätet: http://speltips.blogspot.com ------------------------------------ |
|||
|
Kverulant![]() |
Det beror ju lite på hur man definerar "lätt o vinne"
I'm to good for myself |
|||
|
| Föregående Sträng | Nästa Sträng | powered by eve community |
| Please Wait. Your request is being processed... |
|