Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd

Webbfråga, frågeställning:
Nyligen blev ett spelombud i Malmö avstängda och ett av argumenten var att det förekom för mycket spel om för stora pengar. En vanlig (miss-) uppfattning är just den att spelansvar handlar om ekonomi och hur mycket du spelar om. Är det verkligen så att spelansvar och därför spelmissbruk handlar om pengar? Eller handlar spelmissbruk om något annat? I vart fall så har spelombudet stängts av dels pga att de har vunnit för mycket och dels för att de har syndikatspelat.

Dagens fråga: Vad skall spelansvar gå ut på att uppmärksamma så att missbruket inte uppstår?

Val:
Begränsa insatserna
Begränsa tiden för spel
Begränsa vinsterna
Begränsa att folk spelar ihop
Annat

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Borde inte "Begränsa förlusterna" vara ett självklart alternativ när vi röstar om spelansvar? Smile

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Hade jag haft facit i hand så hade jag erbjudit mina tjänster till butiken i Malmö. Big Grin Alternativet annat, täcker väl in såsom du har skrivit och att begränsa förlusterna kan vara ett bra alternativ.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tyckare
inlagd Göm replik
Jag tycker att kontrollen av reklamen borde vara bättre.
Exempelvis finns det mycket skitreklam som lockar till snabba pengar, snabba klipp etc.
Spel är inga snabba pengar och inga klipp.
Spel handlar om långsiktig bankroll och kunskap precis som tidigare sagts om att begränsa sina förluster.....
Men poängen var kontroll av reklamen på ett bättre sätt.

------------------------------------
Vinnade Speltips PÅ Nätet:

http://speltips.blogspot.com

Inlägg: 11 | Registrerad: Sat 2006 07 22 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
<Obstinat>
inlagd
Så hur resonerar du själv då kring den reklam som du har på din blogg?

Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Fyllkaja
Bild av bananbilen
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Obstinat:
Så hur resonerar du själv då kring den reklam som du har på din blogg?

obstinat?

Inlägg: 666 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tyckare
inlagd Göm replik
Replikerar ditt svar obstinat.
Jag har aldrig sagt att det är fel med reklam för spel. Jag tycker tvärtom att alla utländska spelbolag skall få marknadsföra sig fritt i Sverige. Min poäng var däremot att kontrollen av vad som sägs i reklamen borde vara större.
Ett exempel är KENO. Som marknadsförs med sloganen lätt å vinne.
Det är aldrig lätt att vinna i ett spel framförallt inte i KENO som säkert har ett avdrag på uppemot 40%. Vilket innebär en direkt missvisande reklam. Det är detta som var min poäng och är min poäng.

M.V.H. Björn.

Vinnade Speltips PÅ Nätet:

http://speltips.blogspot.com

Inlägg: 11 | Registrerad: Sat 2006 07 22 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kverulant
Bild av barry
inlagd Göm replik
Det beror ju lite på hur man definerar "lätt o vinne"

I'm to good for myself

Inlägg: 109 | Registrerad: Tue 2004 02 10 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
 Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community  

Copyright © BettingAnalysis Ltd 2003 - 2008 For problems or questions regarding this forum, please contact webmaster@bettinganalysis.com.