Sida 1 2 3 

Moderators: Redaktör
Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Tyckare
inlagd
Har suttit o läst om lite allt möjligt på detta forum ett tag o undrar om det finns någon BRA sida som erbjuder speltips som FUNGERAR.. En sida som någon har testat grundligt o under en längre tid med lyckade resultat.. Finns den eller är alla sidor dynga?

Har inte hittat en sida som ni rekommenderar utan bara dissar så man undrar nybörjare som man är..

Inlägg: 13 | Registrerad: Fri 2007 09 07 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Analytiker
inlagd Göm replik
Jag tycker att http://www.tipszonen.se har en del positiva inslag.

Finns även en del på http://www.oddsnet.com

Gällande båda så kolla upp vilka som går med plus och vilken typ av spel de går plus på och rygga dessa.

Spelen på Oddsnet slashas ofta väldigt fort dock.

Inlägg: 759 | Registrerad: Thu 2004 04 29 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tyckare
inlagd Göm replik
Tack för tipsen...

Kollade även in "sporttjänsten" som säljer info per telefon som alla vet och läste om följande statistik:

Antal spel: (from 1/1-06) 645
Antal vunna spel: 367

Vilket blir ca 57% om jag räknat rätt.. Wink

Är detta bra statistik? Är det under eller över medelspelaren? Ursäkta dessa basic frågor då jag är ny o vill lära men med tanke på att de ska vara proffs o dessutom säljer denna info så undrar man...

Inlägg: 13 | Registrerad: Fri 2007 09 07 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Det vimlar av internationella siter som lyckas riktigt bra och åtminstone är det många som fungerar bra för att inhämta information. Oddsnet har många som ryggar spelen och därför som Ripx säger så slashas de fort. Vilket ibland kan innebära att värdet uppkommer på den andra sidan. Det går ju också att använda siter för att skaffa sig en bra uppfattning om vad som spelas. Bettingadvice och då framförallt deras forum är fortfarande en bra källa för information, men för mycket favorittryck i trådarna. FCbet har några bra tipsters osv.

De siter som dissats i detta forum är de som spelar hellre än bra och mest går ut på att leta vinnare och inte leta bra spel.

Googgla preview på matcher dagligen så kommer du efter ett tag upptäcka siter som kan vara värda att besöka mer än en gång:

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Debattör
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Loddan:
Kollade även in "sporttjänsten" som säljer info per telefon som alla vet och läste om följande statistik:

Antal spel: (from 1/1-06) 645
Antal vunna spel: 367

Vilket blir ca 57% om jag räknat rätt.. Wink

Är detta bra statistik

Det beror givetvis på vilket odds de spelat till. Och eftersom Sporttjänsten inte redovisar det i sin sammanställing så kan du räkna med att de inte är bra statistik...

Mvh
Erik

Inlägg: 97 | Registrerad: Sat 2004 01 17 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tyckare
inlagd Göm replik
Tusentack för all värdefull information och er värdefulla tid.. Mkt uppskattat!

En fråga bara..

quote:
De siter som dissats i detta forum är de som spelar hellre än bra och mest går ut på att leta vinnare och inte leta bra spel.

Ok tack men kan du utveckla detta lite .. =)

Om någon har en tjänst som tex går ut med att man ska spela Everton vinnare ikväll och denna tjänsten vinner mer än den förlorar (odds inräknat) i längden så är det inte en bra tjänst..?

Menar du att du vill ha info om olika spel till över odds eller vad är du ute efter... Ursäkta att jag är trög men vill bara lära mig o försöka förstå hur ni tar eller vill ta in information.

Tack igen / Loddan

P.S.. Nej ska inte tippa med sporttjänsten utan undrade bara om deras resultat var ok..

Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Om du kan hitta någon att rygga som går plus så är det alltid bra och vilja missförstå fungerar tydligen också. Det jag menar är någon som i första hand letar vinnare och i andra hand funderar på om oddset står i paritet med sannolikheten för utfallet. Sporttjänsten är ett bra exempel och självklart sätter de fler spel än de missar, för favoriterna vinner mer än doggarna.

Men hur kul är det att ha en hitrate på ex.vis 57% om snittoddset ligger under 1,70?

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tyckare
inlagd Göm replik
quote:
Det jag menar är någon som i första hand letar vinnare och i andra hand funderar på om oddset står i paritet med sannolikheten för utfallet.

Jo jag var nästan säker på att det var de du menade men kände att jag vilja vara säker..

quote:
Men hur kul är det att ha en hitrate på ex.vis 57% om snittoddset ligger under 1,70

Sant som det är sagt.. Men det är väl just därför som de måste ta in pengar från deras speltjänst.. Wink

Investerare
Bild av Nordahl
inlagd Göm replik
Statsen är inte alltid att lita på. Dels fuskas det på flera håll och andra gör karriär på reka spel på t ex. Pinnacle's tidiga låg-limit spel. Odds som bolaget höftar ut med ögonbindel och låter marknaden justera oddset efter verkligheten och först då höjs limiten per tickett till "rygg-bara" nivåer.

Nämnda Tipszonen är väl ett ställe där detta förekommer och det är kanske mindre förvånande när samma "experter" använder samma metoder på sports-punter.com. Sedan skulle jag generellt hålla mig borta från alla tips som medlemar publicerar på forumen. Oftast obefintlig kritisk granskning och dessa tips älskar spelbolagen.

www.basketbet.se -Får bli mitt tips på en tjänst värd att betala för.

Zlatan is more than just a human; he's a gift to all of you…

Inlägg: 1866 | Registrerad: Sun 2005 11 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Analytiker
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Nordahl:
Statsen är inte alltid att lita på. Dels fuskas det på flera håll och andra gör karriär på reka spel på t ex. Pinnacle's tidiga låg-limit spel. Odds som bolaget höftar ut med ögonbindel och låter marknaden justera oddset efter verkligheten och först då höjs limiten per tickett till "rygg-bara" nivåer.

Nämnda Tipszonen är väl ett ställe där detta förekommer och det är kanske mindre förvånande när samma "experter" använder samma metoder på sports-punter.com. Sedan skulle jag generellt hålla mig borta från alla tips som medlemar publicerar på forumen. Oftast obefintlig kritisk granskning och dessa tips älskar spelbolagen.

www.basketbet.se -Får bli mitt tips på en tjänst värd att betala för.

Du menar att tipszonen kryddar sina resultat? Vad jag sett så har de bokfört sina spel korrekt, har iofs inte följt dem så jättelänge.

Tycker även att Oddsnet bokfört sina spel bra, de ha också statistik över varje spelare per månad och även per liga osv. Sen att de flesta går minus är kanske en annan femma.

Inlägg: 759 | Registrerad: Thu 2004 04 29 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Debattör
inlagd Göm replik
Rygga experter hit och rygga experter dit... Eek

Varför tror ni att såväl Unibet som Expekt har egna sk experter som kommer med förslag?
Det låter ju vansinnigt att ett företag ska anlita experter som ska hjälpa andra att vinna pengar från det egna företaget... killingme

Men de vet att dessa "experters" tips är inte mer värda än vilken spelintresserad persons som helst.
Folk har en övertro på alla dessa sk experter, det är ju därför som t. ex Sporttjänsen överhuvudtaget kan existera.
För att inte prata om den här Goran som ville ha 180 Euro puke per månad för att komma med några simpla tips...

Mitt råd är följande. Spela efter eget huvud, kan du inte tillräckligt så ska du inte heller spela. Att betala för andras tips/åsikter är i mitt tycke vansinne... beer

Inlägg: 96 | Registrerad: Wed 2007 08 08 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Investerare
Bild av Nordahl
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Ripx:
Du menar att tipszonen kryddar sina resultat?

Nepp, inte vad jag vet, men sist jag besökte sajten rekades mkt på Pinnens 36euro-lines samt på skojare som Bwin, Betchance och IW. Ger bra sats, men gynnar sällan medlemmarnas ekonomi noway

Zlatan is more than just a human; he's a gift to all of you…

Inlägg: 1866 | Registrerad: Sun 2005 11 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Det där är tyvärr rätt vanligt att bolag som antigen inte tar några dirketa spel eller tidiga asian lines används. Så i det fallet blir ju en historik helt oanvändbar och säger inte hela sanningen. Men självklart skall favoriter spelas så tidigt som möjligt om du tror att marknaden kommer pressa ned dem, samma som att vänta in doggarna. Grundregel, men inte så att den fungerar jämnt. För då vore det ack så enkelt.

Kommentar till Antikrist, det är stor skillnad på spelbolagsexperter och de som faktiskt kan något. Att sedan de flesta spelsite tipsters är hobbypunters är rätt naturligt. Personligen så har jag alltid postat analyser i förhoppning om att få kritik, men postar jag en rek så har jag alltid spelat den själv först.

Debattör
inlagd Göm replik
Jo men även du Redaktör måste väl erkänna att Glenn Strömberg kan mycket om italiensk fotboll eller hur? Confused

Inlägg: 96 | Registrerad: Wed 2007 08 08 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Absolut han kan väldigt mycket om italiensk fotboll och skall vi döma av spelbolagskampen i Bladet så verkar han vinna på spel också. Även om jag tycker han spelar huvudlöst rätt ofta. Tror säkert att han är kapabel att omsätta sin kunskap i vinnande spel över en säsong om han är disciplinerad.

Däremot så är jag inte övertygad om att djup sportkunskap är nyckeln till framgång utan förmåga att förstå och tolka marknaden är nästan viktigare.

Debattör
inlagd Göm replik
Jag är som bekant skeptisk mot alla dessa sk experter men är det någon som jag har lite respekt för så är det just Glenn Strömberg.

Fast i ärlighetens namn och med risk för att vara lite offtopic så kan jag inte förstå att folk är så förtjusta i att spela på fotboll när det i mitt tycke finns så många andra och mer spelvärda idrotter att spela på... beer

Tyckare
inlagd Göm replik
quote:
Fast i ärlighetens namn och med risk för att vara lite offtopic så kan jag inte förstå att folk är så förtjusta i att spela på fotboll när det i mitt tycke finns så många andra och mer spelvärda idrotter att spela på...

Som vad? Spelar du mycket annars Anti o hur går det?

Btw Anti, varför lämnade du egentligen prosharks, för det är väl samma antikrist Wink? Har inte sett dig där på länge..

Debattör
inlagd Göm replik
Jodå, jag är samma antikrist... Wink

Varför jag lämnade Prosharks? Tja, jag blev ju bannad tillsammans med LappRoffe eftersom Geigert ansåg att vi kunde skada hans affärsintresse.
Som inte det var illa nog så ljög de om att jag skulle skickat kränkande mail till de vilket jag aldrig gjorde plus att LappRoffe hade lämnat forumet frivilligt vilket han absolut inte gjorde... Smile

Som svar på din andra fråga så visst spelar jag mycket, men nästan bara uteslutande på NHL och NBA där jag anser mig vara en sk expert... Big Grin

Tyckare
inlagd Göm replik
Skickade en fråga till sporttjänst just om deras statistik, spelodds och vad de själva tyckte om deras resultat.. Tog bara ett par minuter så fick jag ett svar:

"Vi spelar dock inte bara lågoddsare på våra tjänster, utan det brukar vid olika tillfällen erbjudas spel till 3,00-5,00 gånger pengarna (som gått in) på alla våra tjänster - såväl SPORTSPELET som ALL IN och ALL IN-nät."

Ok, alla får dra sin egen slutsats efter detta.. wall

Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
ALL IN-nät har snart nött på i två (2) år utan framgångar. För en tid sen nollade dom kassan (som givetvis låg back) för att vi lättare skulle kunna följa det nya succé-konceptet! Ja blyga har dom aldrig varit. Smile

Nu har även nollstä...förlåt, succé-konceptet misslyckats. Hur dagliga spel hos monopolets trippelutbud betalat sig när långvarigt nätharvande skitit sig kan en normalbegåvad lista ut på egen hand. Fast det låter bra det dom skriver och redovisa slipper dom.

Lite helgläsning. hat_off

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tyckare
inlagd Göm replik
Det tragiska är att det verkar finnas gott om folk som betalar för deras tjänster, skulle vara roligt att veta vad de egentligen omsätter på deras tipstjänst. Säkert en jäkla massa kulor varje vecka. Säljare som man är så skulle man egentlige dra igång något liknande.. Skit det samma hur det går med tippande när man kan sälja det ändå genom att lägga ut vinsterna o gömma förlusterna.. hammer

Ska skicka ett mail till o fråga varför de nollställer resultaten och framförallt var det ska vara så svårt att redovisa resultaten, förstår varför men jag vill höra deras syn på saken när de dessutom säljer informationen.

Cc
General wizard
Bild av Cc
inlagd Göm replik
Man förundras lite över www.goranswinners.com återigen!

" In the first week of this season, I sent my picks out for free to more than 32,000 football-bettors from all over the world.

Ingen som jag känner har fått de tipsen, ingen jag känner har heller signat upp och betalat de där €180/mån som det skall kosta att bli en garanterad vinnare.

Faktum är att 32000 pers är rätt många! Om man lägger ihop alla medlemmar på AOS, Tipsnytt, SO, Oddsnet och BettingAdvice så lär man ju komma upp i det antalet. Men alla vet ju att flertalet skandinaviska punters är reggade på samtliga dessa ställen och många är reggade flera gånger. Jag har säkert 6-7 nick både på SO och TN historiskt.

Så om nu inte Goran II har hittat en schysst mailinglista på punters i mera avlägsna delar av världen än Norden så får jag inte ihop det riktigt. 32000 greker? Tjaa...kanske det är möjligt? Kan den nya Goran få 1/8 av dem att prenumerera på tipsen till det pris han begär så vore det grymt bra. €720000 i intäkt/månad lär ju ingen pissa på...faktum är att han skulle egentligen bara behöva få in degen en enda månad och högst sannolikt kunna leva på den intäkten resten av livet med en placering i en hyfsad Belgisk kapitalförsäkring och om man levde någorlunda modest!

Redaktörn, dags att öppna en kinesisk variant av AOS och ta betalt! Wink

Inlägg: 554 | Registrerad: Thu 2003 10 02 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Investerare
Bild av Nordahl
inlagd Göm replik
Omröstning på Tipszonen!

quote:
Vill du se en värdering i expertspelen och i så fall hur?
¤ Spelbart ner till x i odds
¤ Värdera i procent tack!
¤ Jag ryggar de jag tror på bara

Jag har sett att många vill ha värderingar på spelen och det förstår jag. Debaclet är dock att en värdering är subjektiv och därför aldrig kan stämma.

Samtidigt om man litar på en expert/medlem så är den dock viktig och för en del kanske helt avgörande.

Men,den är ALLTID subjektiv eftersom ingen sitter inne med sanningen. Man kan se den i %, man kan se den i spelvärt ner till eller man kan se den som "stakes" 6/10 t ex på utländska spelsajter, främst i England.

Den värdering som används i Sverige är inte den ganska så amerikaniserad?

Esse kan det där. Det vet jag. Langelin troligtvis med.

För min egen del så är analysen viktigare än själva värderingen - dvs tror ja