Moderators: Redaktör
Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
Replik

-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Tippare
inlagd
Jag är själv utbildad statistiker och har sökt jobb som oddssättare hos olika bolag, tyvärr har det blivit nekande svar hos samtliga... Tänkte att ni som vet kanske kan tipsa om var man kan söka jobb, vad man kan söka jobb som, hur man enklast ser vilka som söker folk. Skulle också vara kul, om det är någon som har jobbat eller jobbar på ett spelbolag, att höra hur det är... Alla tips, kommentarer osv skulle vara intressant att ta del av! Kanske tipsa om någon sida som sammanställer alla spelbolag som söker personal?

//Arvid

Inlägg: 118 | Registrerad: Tue 2007 07 10 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kverulant
Bild av barry
inlagd Göm replik
http://www.pentasia.com/
http://www.bettingjobs.com/

Är 2 sidor för bolag som söker folk. Men som vanligt bäst att skicka CV själv.

Om man vill få jobb handlar det mkt om timing, man bör oxå vara expert inom ngt område. Lättare o få jobb om man är antingen inriktad på mindre fotbollsligor eller marginalsporter.

Att jobba på spelbolag varierar nog en hel del då t.ex Skandinaviska bolag skiljer sig en hel del från UK bookies. Men att jobba på ett skandinaviskt spelbolag är nog ett av de bästa jobb man kan ha om man gillar sport o spel

I'm to good for myself

Inlägg: 109 | Registrerad: Tue 2004 02 10 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
TLW
Kommentator
inlagd Göm replik
Är du beredd att flytta till Malta så försök på www.winunited.com De söker nog folk just nu.

Inlägg: 29 | Registrerad: Mon 2004 05 17 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tippare
inlagd Göm replik
Ja, det ska jag testa. Tack för tipset, vad är det för bolag? Vet du något om det, stabilt eller?

Inlägg: 118 | Registrerad: Tue 2007 07 10 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
TLW
Kommentator
inlagd Göm replik
Ett tyskt bolag men särskillt stabilt är det nog inte men för dig gäller också att få in första foten någonstans, sedan blir det kanske lättare om du vill söka vidare.

Inlägg: 29 | Registrerad: Mon 2004 05 17 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tippare
inlagd Göm replik
ja precis. Ska hem och fila lite på CV och cover letter, jobbar du själv på spelbolag?

TLW
Kommentator
inlagd Göm replik
jag har tidigare jobbat på det bolaget men valde att flytta då ön kan kännas väldigt liten efter ett tag.

Tippare
inlagd Göm replik
ok, men annars är malta något att rekommendera om man är sugen på spelbolag? Eller finns det något annat negativt med spelbolagen på malta?

Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Som skandinav är nog Malta det enda tänkbara, för det är oerhört svårt att komma in i UK utan erfarenhet. Om du är beredd att köra ett år utan någon större lön, men verkligen skaffa dig rätt erfarenhet för att sedan kunna få riktigt bra arbete så skulle jag ändå rekommendera UK. Du lär få börja långt ned på skalan i en butik, men kan klättra mycket snabbt. Du har rätt utbildning, svenskar har oerhört gott rykte och kan du dessutom visa upp kompetens inom sportspel genom spelbok eller annat så är det naturligtvis ett plus. Är du inte alltför gammal så är det värt slitet.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Debattör
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Arvid Nätström:
ok, men annars är malta något att rekommendera om man är sugen på spelbolag? Eller finns det något annat negativt med spelbolagen på malta?

Branschen flyttar till och växer som snabbast på Malta så det är nog din bästa chans. Min åsikt får du privat.

Inlägg: 58 | Registrerad: Sun 2006 09 24 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tippare
inlagd Göm replik
Jag har bokfört alla mina spel och har en ROI på 104,5.. 900 spel. Är det något jag bör ta upp i mitt CV eller cover letter menar du?

Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
quote:
Jag har bokfört alla mina spel och har en ROI på 104,5.. 900 spel. Är det något jag bör ta upp i mitt CV eller cover letter menar du?

Nej, men i en intervju.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Tippare
inlagd Göm replik
Vad tror ni lönen kan ligga på om man går som oddssättare. Har arbetserfarenhet, dock inte från spelbolag, och magisterexamen i statistik. Jobbar du på något sätt inom spelbolag redaktörn??

Cc
General wizard
Bild av Cc
inlagd Göm replik
Många som kommer in i den här industrin är inte beredda på att den vanliga 40 timmarsveckan inte existerar i realiteten. Oddssättarjobbet är inget vanligt jobb, det är en livsstil om man skall lyckas bra. Många känner sig kallade men det få som är riktigt vassa. Det är visserligen lättare att jobba hos en "nöjes-bookie" än en mer kvalificerad bookmaker då alla limiteringar skyddar felsatta odds i hög grad.

Sociallivet brukar blir kraftigt lidande om man är van att vara ledig helger och har man flickvän så är det bara att hoppas att hon också jobbar dessa dagar. Lönemässigt så varierar det kraftigt. Bäst betalas givetvis de som visar bäst resultat över tid. Begynnelselöner diffar också rätt mycket, från motsvarande SEK 25.000/mån till uppemot 40.000 om placeringen är lite udda. De som har licens på Gibraltar betalar ex. mer än dem på Malta generellt då det är knepigare att få folk dit..

Men det är *** så roligt... Smile

Inlägg: 554 | Registrerad: Thu 2003 10 02 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
quote:
Jobbar du på något sätt inom spelbolag redaktörn??

Jo, den vore fin om jag skulle göra det. killingme

Punter
inlagd Göm replik
[QUOTE]Originally posted by Cc:
Många som kommer in i den här industrin är inte beredda på att den vanliga 40 timmarsveckan inte existerar i realiteten. Oddssättarjobbet är inget vanligt jobb, det är en livsstil om man skall lyckas bra.

Ursäkta mig, men jag hatar det klassiska uttrycket "inget vanlig jobb utan en livsstil"

Kan bero på att jag själv jobbat som mäklare och under utbildningen hade vi många föreläsare som uttryckte "de heliga orden".

Ville bara säga det hot to day

Inlägg: 497 | Registrerad: Tue 2006 10 03 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Cc
General wizard
Bild av Cc
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by kevii:

Ursäkta mig, men jag hatar det klassiska uttrycket "inget vanlig jobb utan en livsstil"

Kan bero på att jag själv jobbat som mäklare och under utbildningen hade vi många föreläsare som uttryckte "de heliga orden".

Ville bara säga det hot to day

Well...för någon som har sin hobby och/eller intresse som arbete är det ju knappast någon floskel...?

Inlägg: 554 | Registrerad: Thu 2003 10 02 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Debattör
inlagd Göm replik
Kan vara värt att tänka på att det är betydligt mycket dyrare att leva på Gibraltar än Malta. Men det har ju också fördelen av att inte vara just Malta så det kanske inte är ett minus ändå.

Och faktum är att alla jobb är just jobb och inget annat när det gått en tid. Så ska du lämna allt bakom dig för att jobba betydligt mer än en vanlig arbetsvecka så ska du ha betalt därefter.

Inlägg: 58 | Registrerad: Sun 2006 09 24 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Cc
General wizard
Bild av Cc
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Glad:
Kan vara värt att tänka på att det är betydligt mycket dyrare att leva på Gibraltar än Malta. Men det har ju också fördelen av att inte vara just Malta så det kanske inte är ett minus ändå.

Personligen tycker jag att Malta utklassar Gibraltar på det mesta...

Kommentator
inlagd Göm replik
Arvid, det behöver inte vara så. En kompis har tackat ja till et bettingbolag i ett asiatiskt land men de har ett kontor på Malta också. Vad jag vet, har de sin egen mjukvara. Om du är intresserade, kan jag försöka att leta upp info.

Inlägg: 32 | Registrerad: Fri 2006 06 02 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Kommentator
inlagd Göm replik
Har kommit på detta meddelande igen... Arvid, har du hittat nåt?

Inlägg: 32 | Registrerad: Fri 2006 06 02 Svara med citatÄndra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
 Föregående Sträng | Nästa Sträng powered by eve community  

Copyright © BettingAnalysis Ltd 2003 - 2008 For problems or questions regarding this forum, please contact webmaster@bettinganalysis.com.