Moderators: Redaktör

Stängd Topic Stängd
Go
Ny
Sök
Uppdatera mig
Verktyg
-star Rating Ranka denna!  Login/Join 
Kommentator
Bild av billy boy
inlagd
För den som är intresserad av vad som rör sig i Svenska Spels oddssättares skallar: http://oddssattarna.blogspot.com/

/Johan Elevant

Inlägg: 25 | Registrerad: Mon 2007 05 07 Ändra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Moderator
Bild av Trollet
inlagd Göm replik
Innehållet kommenteras säkert av andra, själv vänder jag mig emot att folks mail till supporten uppenbarligen hamnar på en blogg. (Tänker på han som föreslog lottning om straffmålet).

Jag tvivlar på att man som kund uppskattar att bli utskrattad på en blogg, även om det är anonymt. Med ett så ovanligt resultatspel som 3-4 så är det dessutom inte många som spelat, ännu värre för den personen om han råkat nämna det för några inför/under matchen.

Inlägg: 1095 | Registrerad: Thu 2004 03 04 Ändra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Nu har dom dykt upp på mannens forum också.

quote:
Varför är det bara vi på SS som orkar hysta ur oss vinnarspel på kvällens GL-gala? Var är resten av våra sk konkurrenter??

//S Edberg

S Edberg Registered: Tue June 24 2003. Har legat i skyttegraven sen 2004 och dagens poster var dom första med Edberg som signatur.

Tydligen har det gått ut order från högkvarteret om en "charmoffensiv" och "bli kompis med kunden" eller något liknande. Nu väntar vi bara på att en avdankad föredetting eller någon stjärnkock ska hjälpa oss med liret också. Smile

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Ändra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Debattör
Bild av Jarmo Pistol
inlagd Göm replik
jag får en lite obehaglig känsla när jag läser bloggen. Är Svenska Spels oddssättare övermänniskor som ser ned på andra? Confused

Inlägg: 52 | Registrerad: Mon 2007 05 21 Ändra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Punter
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Jarmo Pistol:
jag får en lite obehaglig känsla när jag läser bloggen. Är Svenska Spels oddssättare övermänniskor som ser ned på andra? Confused

Fråga wagner. Han kanske vet, om han känner så!

Inlägg: 497 | Registrerad: Tue 2006 10 03 Ändra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Debattör
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Wagner:
Nu har dom dykt upp på mannens forum också.

quote:
Varför är det bara vi på SS som orkar hysta ur oss vinnarspel på kvällens GL-gala? Var är resten av våra sk konkurrenter??

//S Edberg

S Edberg Registered: Tue June 24 2003. Har legat i skyttegraven sen 2004 och dagens poster var dom första med Edberg som signatur.

Tydligen har det gått ut order från högkvarteret om en "charmoffensiv" och "bli kompis med kunden" eller något liknande. Nu väntar vi bara på att en avdankad föredetting eller någon stjärnkock ska hjälpa oss med liret också. Smile

Eller så har du inte riktigt lika strikta håll-käften-order?

Inlägg: 58 | Registrerad: Sun 2006 09 24 Ändra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
Ta det som något positivt och till viss del ger jag dem rätt kring oddssättningen. Visst har de en större felmarginal, men när Expekt idag pumpade ut pressreleaser om att de redan har odds på den första omgången i Premier League så stod det väl klart. Riksfritt slänger vi gärna ut fler månader i förväg, men sånt där ni/vi spelare möjligen kan ha en edge det tjuvhåller vi in i det sista.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Ändra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Nog fan är det riskfritt när Betfair har 98.7 % i återbetalning på PL.

"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen

Inlägg: 5384 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Ändra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
quote:

quote:
Här skriver oddssättarna på Svenska Spel om tankar runt sport, spel eller något helt annat som rör sig i en oddssättarhjärna. Bloggen är ett privat initiativ och har ingen direkt koppling till Svenska Spel.

Svar på tal, för denna text låg väl inte ute tidigare? Smile

Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
quote:
Ser att det var ca 750' som satt framför TV:n vid Golden League-premiären.

Det innebär att om ca 500' av dessa lägger en varsin "tjuga" på sin lilla favorit drar vi in 10'', lite kvickt... Med den påtvingade maxåterbetalningen på 80% vi tvingas leva med (ja, inte får vi mkt hjälp av våra kunder att väcka opinion för vår sak utan snarare anser de flesta att det är vårt fel att våra priser ibland är för dåliga, men det är ju en helt annan sak, som vi säkert finner anledning att återkomma till...) innebär det ca +2'' på varje Golden League-tävlingen om ett ok jobb gjorts...

Marknadsavdelningen behöver bara varva upp lite...enkel matematik.

//S Edberg

Och en intressant kommentar..

quote:
Altid regeringens fel med aterbetalningenFrown Är det regeringens fel att ni har sänkt X odds bara på vissa matcher och inte alla och att ni har bjudit oss på sista lången lista hela 10 singlar av 75?
Hyckleri,hyckleri...

Få se vad det blir för retur från S Edberg (vitsigt va Smile) på den repliken.

Fyllkaja
Bild av bananbilen
inlagd Göm replik
ingen replik? Smile

Inlägg: 666 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Ändra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Inte av Edberg. http://oddssattarna.blogspot.com/2007/06/enkel-matematik.html

Räckte lingondrickan? Smile

Fyllkaja
Bild av bananbilen
inlagd Göm replik
quote:

Räckte lingondrickan? Smile

huh? Har ja skrivit nåt på fyllan nuigen? Smile

Inlägg: 666 | Registrerad: Mon 2004 02 09 Ändra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Om du var full eller inte vet ju inte jag. Hembränt och lingondricka..

Fyllkaja
Bild av bananbilen
inlagd Göm replik
quote:
Om du var full eller inte vet ju inte jag. Hembränt och lingondricka..

Vart har jag skrivit det?? Smile Confused

Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Eftersom du inte skrev som bananbilen låter jag bli att skriva ut det. Du har ju rätt att vara anonym här, för det vill du väl? Smile

Fyllkaja
Bild av bananbilen
inlagd Göm replik
Wow

Fyllkaja
Bild av bananbilen
inlagd Göm replik
Intressant, AOS spårar upp vem personen är bakom nicken här.

Intressant!

Fyllkaja
Bild av bananbilen
inlagd Göm replik
quote:
Du har ju rätt att vara anonym här, för det vill du väl? Smile

Internet polisen/tuffingen -hur mycket skall jag betala dig för att vara HELT SÄKER på att du inte röjer mitt namn? Kommer nämligen ligga sömnlös om nätterna nu Frown

Fyllkaja
Bild av bananbilen
inlagd Göm replik
Intressant att personen på detta forat som försöker framstå sig som så ***** smart & duktig i själva verket är en stor ***** & fjant!

Redaktörn får gärna kika in i våran "privata topic", det kan du väl som admin? ...eller varför inte göra den public så att alla får se.

Tyckare
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by bananbilen:
Intressant, AOS spårar upp vem personen är bakom nicken här.

Intressant!

Tvivlar jag starkt på. Ingen ISP får lämna personuppgifter utan starka skäl.

Inlägg: 18 | Registrerad: Mon 2005 08 08 Ändra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Forum administrator
Bild av Redaktör
inlagd Göm replik
quote:
Intressant att personen på detta forat som försöker framstå sig som så ***** smart & duktig i själva verket är en stor ***** & fjant!

Redaktörn får gärna kika in i våran "privata topic", det kan du väl som admin? ...eller varför inte göra den public så att alla får se.

PM är krypterat så att inte någon skall komma åt det, men om jag verrkligen ville så kan jag naturligtvis lösa även det. Men principen är att PM är privat och nej, det kommer inte publieras publikt under några omständigheter.

Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams.

Inlägg: 7015 | Registrerad: Tue 2003 05 06 Ändra eller radera inläggetRapportera detta Inlägg
Fyllkaja
Bild av bananbilen
inlagd Göm replik
quote:
Originally posted by Redaktör:
quote:

PM är krypterat så att inte någon skall komma åt det, men om jag verrkligen ville så kan jag naturligtvis lösa även det. Men principen är att PM är privat och nej, det kommer inte publieras publikt under några omständigheter.

Ja, och jag trodde jag var anonym här, men det är jag inte längre!

Hedge Master
Bild av Wagner
inlagd Göm replik
Du är lika anonym nu som tidigare. Att enskilda medlemmar vet vem du är kan varken Peter eller AOS lastas för. Att så är fallet är bara ditt eget fel.

Störs du av detta faktum får du skaffa ett ytterligare nick (som du behåller för dig själv denna gång) så är problemet löst. Din historik som punter går visserligen förlorad men det är priset du får betala.

Fyllkaja
Bild av bananbilen
inlagd Göm replik
quote:
Du är lika anonym nu som tidigare. Att enskilda medlemmar vet vem du är kan varken Peter eller AOS lastas för. Att så är fallet är bara ditt eget fel.

Störs du av detta faktum får du skaffa ett ytterligare nick (som du behåller för dig själv denna gång) så är problemet löst. Din historik som punter går visserligen förlorad men det är priset du får betala.

Men det har bara dykt upp i din skalle? Du vet inte var du fått det ifrån säger du. ..... jo just det.

Säger man A får man säga B. Säg inte A när du inte kan säga B.

Moderator
Bild av Trollet