SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
SPELFORUM - mötesplats för punters på nätet
Strategier
Tipsa om bra siter
Oddssättarnas blogg
Topic Stängd|
Go
![]() |
Ny
![]() |
Sök
![]() |
Uppdatera mig
![]() |
Verktyg
![]() |
|
Kommentator |
För den som är intresserad av vad som rör sig i Svenska Spels oddssättares skallar: http://oddssattarna.blogspot.com/
/Johan Elevant |
||
|
|
Moderator |
Innehållet kommenteras säkert av andra, själv vänder jag mig emot att folks mail till supporten uppenbarligen hamnar på en blogg. (Tänker på han som föreslog lottning om straffmålet).
Jag tvivlar på att man som kund uppskattar att bli utskrattad på en blogg, även om det är anonymt. Med ett så ovanligt resultatspel som 3-4 så är det dessutom inte många som spelat, ännu värre för den personen om han råkat nämna det för några inför/under matchen. |
|||
|
Hedge Master![]() |
Nu har dom dykt upp på mannens forum också.
S Edberg Registered: Tue June 24 2003. Har legat i skyttegraven sen 2004 och dagens poster var dom första med Edberg som signatur. Tydligen har det gått ut order från högkvarteret om en "charmoffensiv" och "bli kompis med kunden" eller något liknande. Nu väntar vi bara på att en avdankad föredetting eller någon stjärnkock ska hjälpa oss med liret också. "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
Debattör![]() |
jag får en lite obehaglig känsla när jag läser bloggen. Är Svenska Spels oddssättare övermänniskor som ser ned på andra?
|
|||
|
|
Punter |
Fråga wagner. Han kanske vet, om han känner så! |
|||
|
|
Debattör |
Eller så har du inte riktigt lika strikta håll-käften-order? |
|||
|
Forum administrator![]() |
Ta det som något positivt och till viss del ger jag dem rätt kring oddssättningen. Visst har de en större felmarginal, men när Expekt idag pumpade ut pressreleaser om att de redan har odds på den första omgången i Premier League så stod det väl klart. Riksfritt slänger vi gärna ut fler månader i förväg, men sånt där ni/vi spelare möjligen kan ha en edge det tjuvhåller vi in i det sista.
Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
Hedge Master![]() |
Nog fan är det riskfritt när Betfair har 98.7 % i återbetalning på PL.
"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
Hedge Master![]() |
Svar på tal, för denna text låg väl inte ute tidigare? "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
Hedge Master![]() |
Och en intressant kommentar..
Få se vad det blir för retur från S Edberg (vitsigt va "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
|
Fyllkaja |
ingen replik?
|
|||
|
Hedge Master![]() |
Inte av Edberg. http://oddssattarna.blogspot.com/2007/06/enkel-matematik.html
Räckte lingondrickan? "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
|
Fyllkaja |
huh? Har ja skrivit nåt på fyllan nuigen? |
|||
|
Hedge Master![]() |
Om du var full eller inte vet ju inte jag. Hembränt och lingondricka..
"Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
|
Fyllkaja |
Vart har jag skrivit det?? |
|||
|
Hedge Master![]() |
Eftersom du inte skrev som bananbilen låter jag bli att skriva ut det. Du har ju rätt att vara anonym här, för det vill du väl?
|||
|
|
Fyllkaja |
|
|||
|
|
Fyllkaja |
Intressant, AOS spårar upp vem personen är bakom nicken här.
Intressant! |
|||
|
|
Fyllkaja |
Internet polisen/tuffingen -hur mycket skall jag betala dig för att vara HELT SÄKER på att du inte röjer mitt namn? Kommer nämligen ligga sömnlös om nätterna nu |
|||
|
|
Fyllkaja |
Intressant att personen på detta forat som försöker framstå sig som så ***** smart & duktig i själva verket är en stor ***** & fjant!
Redaktörn får gärna kika in i våran "privata topic", det kan du väl som admin? ...eller varför inte göra den public så att alla får se. |
|||
|
|
Tyckare |
Tvivlar jag starkt på. Ingen ISP får lämna personuppgifter utan starka skäl. |
|||
|
Forum administrator![]() |
PM är krypterat så att inte någon skall komma åt det, men om jag verrkligen ville så kan jag naturligtvis lösa även det. Men principen är att PM är privat och nej, det kommer inte publieras publikt under några omständigheter. Success is based on 10 % inspiration and 90 % transpiration. Work hard to achieve your dreams. |
|||
|
|
Fyllkaja |
Ja, och jag trodde jag var anonym här, men det är jag inte längre! |
|||
|
Hedge Master![]() |
Du är lika anonym nu som tidigare. Att enskilda medlemmar vet vem du är kan varken Peter eller AOS lastas för. Att så är fallet är bara ditt eget fel.
Störs du av detta faktum får du skaffa ett ytterligare nick (som du behåller för dig själv denna gång) så är problemet löst. Din historik som punter går visserligen förlorad men det är priset du får betala. "Så länge förutsättningarna inte har förändrats så pass att vi mellan oddssättningen och matchstart plötsligt anser oss erbjuda odds som är bättre än sannolikheten står vi kvar även om alla insatser enbart hamnar på ena sidan" Martin Jonsson oddssättare Svenska Spel Bloggen |
|||
|
|
Fyllkaja |
Men det har bara dykt upp i din skalle? Du vet inte var du fått det ifrån säger du. ..... jo just det. Säger man A får man säga B. Säg inte A när du inte kan säga B. |
|||
|
|
Moderator |
|